To już trzecia część dotycząca pozycjonowania strony firmowej. W pierwszej części znalazły się informacje dotyczące struktury strony i zasad jej tworzenia. W drugiej Łukasz Suchy nakreślił szerzej temat związany z doborem słów kluczowych i treściami zamieszczanymi na stronach internetowych.

3. Optymalizacja techniczna

Aby skutecznie pozycjonować swój serwis internetowy musisz zadbać również o przynajmniej podstawową optymalizację kluczowych elementów Twojego serwisu.

Znaczniki <title>

<title>Tytuł Twojej strony / Nazwa serwisu</title>

Zadbaj oto, aby każda podstrona serwisu posiadała unikalny, precyzyjny i rozbudowany znacznik <title>. Znacznik ten widoczny jest w wynikach wyszukiwania. Jest on również ważnym sygnałem rankingowym.

W <title> powinno znaleźć się główne słowo kluczowe, które może być opcjonalnie rozbudowaneo dodatkowe wyrażenia, hasła reklamowe czy słowa wspierające.

Najważniejsze treści umieszczaj najbliżej lewej strony. Pamiętaj, że Google wyświetla w tym znaczniku około 65-70 znaków tekstu.

Unikaj sytuacji, w których w <title> znajduje się po prostu słowo jedno słowo, które interpretowanemoże być przez użytkowników i algorytm na wiele sposobów.

Znacznik meta description

<meta name="description" content="Opis Twojej strony..." />

Znacznik ten odpowiedzialny jest za wyświetlanie opisu Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Traktuj go jako miejsce na tzw. „lead”, krótki opis, Twojej strony, który ma zachęcić użytkownika to wybrania właśnie Twojego wyniku i przejścia do Twojej strony internetowej z wyników wyszukiwania.

Opis ten powinien zawierać od 160 do 300 znaków tekstu. Zazwyczaj wstawia się tutaj około 160 znaków, ale w niektórych sytuacjach Google pokazuje nawet 300 znaków.

W dużych serwisach znacznik ten generuje się automatycznie. Najczęściej wstawiamy tam pierwsze160 znaków danej podstrony.

W przypadku małych stron firmowych sugeruję, aby dla każdej z podstron tworzyć go ręcznie.Zapewni to profesjonalne i spersonalizowane opisy Twojej strony, które mogą mieć wpływ na lepszą klikalność w jej wyniki w wyszukiwarce.

Nagłówek H1

<h1>Nazwa strony</h1>

Zadbaj oto, aby każdej podstronie istniał jeden nagłówek <h1>. Najlepiej, aby zawierał on główne słowo kluczowe i znajdował się np. w nazwie strony.

Wszelkie śródtytuły i inne nagłówki tekstowe opisuj kolejno nagłówkami <h2>, <h3> itd. Tworząc spójną i logiczną strukturę dokumentu.

Linkowanie wewnętrzne

Dbaj o linki wewnętrzne w swoim serwisie. Pisząc o jednej usłudze, śmiało wspominaj o innych, powiązanych usługach i odsyłaj linkami wewnętrznymi do ich podstron.

Możesz wykorzystać również dodatkowe bloki jak „Usługi powiązane”, które zwiększą ilość linków wewnętrznych. Tworząc wpisy na blogu linkuj obficie z ich treści.

Tego typu działania wpłyną pozytywnie na widoczność serwisu, jego pozycjonowanie oraz na zaangażowanie użytkowników w jego treści.

Mapy Google

Jeśli działasz lokalnie, koniecznie stwórz punkt swojej firmy w Mapach Google. Następnie maksymalnie go uzupełnij i dbaj o pozyskiwanie pozytywnych opinii. Pamiętaj o umieszczeniu adresu Swojej firmy w widocznym miejscu strony, np. w stopce. Powiąże to Twój serwis z lokalizacją, w której działasz.

Poniżej wrzucam kilka dodatkowych artykułów, które są związane z mapami Google: