Rozpoczynamy cykl 5 wpisów dotyczących pozycjonowania strony firmowej. W poniższym artykule znajdują się informacje dotyczące struktury strony.

Posiadanie strony internetowej swojej firmy utożsamiane jest bardzo często z „wkroczeniem do Internetu” i generowaniem sprzedaży swoich usług czy produktów z jej pomocą.

Niestety bardzo często okazuje się, że samo utworzenie strony nie dam wam zupełnie nic. Co gorsze, bardzo dużo firm, jakiekolwiek działania w sieci, kończy właśnie na etapie utworzenia strony internetowej. Należy zdać sobie sprawę z tego, że konkurencja w sieci obecnie jest tak duża, że bez reklamy swojego serwisu w sieci, nikt do niego nie dotrze i nigdy go nie zobaczy.

Chcąc dotrzeć do potencjalnych klientów z ofertą dostępną na swojej stronie internetową, koniecznie musisz zadbać o pozycjonowanie tej strony lub inną formę jej promocji, jak np. inwestycje w płatne reklamy Google Ads.

W obu przypadkach ponosimy stały comiesięczny koszt, który przekłada się pozyskanie danej liczby użytkowników, którzy odwiedzą dany serwis internetowy. W tym artykule skupimy się na pozycjonowaniu strony, które jest jedną z popularniejszych form promocji w sieci.

Od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej swojej firmy?

Jak zapewne wiesz „pozycjonowanie strony internetowej jest długotrwałym i czasochłonnym procesem”. Bardzo często jest to jednak jedna z najtańszych form pozyskiwania ruchu w Internecie.

Aby proces pozycjonowania przebiegał dobrze i zapewnił Ci zadawalające efekty, musisz zdać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie strony Twojej firmy bazować będzie na kilku podstawowych czynnikach, o które musisz zadbać:

  1. Struktura strony

  2. Słowa kluczowe i treści

  3. Optymalizacja techniczna

  4. Podstawowa optymalizacja UX

  5. Linki pozycjonujące

Od tego jak zbudujesz i zoptymalizujesz swój serwis na początku, zależeć będą efekty Twoich działań w przyszłości. A te prowadzić będziesz zapewne przez wiele lat.

Jeśli przyłożysz się do rzeczowej i prawidłowej optymalizacji serwisu, to późniejsze pozyskiwanie linków zacznie przynosić pożądane efekty w postaci wzrostu ruchu w Twoim serwisie.

Dziś o pierwszym ważnym elemencie, czyli strukturze strony internetowej.

1.Struktura strony

Chcąc zaplanować strukturę Twojej strony internetowej musisz zdać sobie sprawę z tego, że algorytmy Google lubią rozbudowane serwisy, które każde zagadnienie przedstawiają i omawiają szczegółowo i najlepiej na dedykowanej podstronie.

Użytkownik, który wpisuje w sieci „leczenie kanałowe” oczekuje, że wyszukiwarka zwróci mu wyniki jak najbardziej dopasowany do jego oczekiwań.

Dlatego jeśli jesteś właścicielem gabinetu dentystycznego, to musisz wiedzieć, że podstrona „oferta”, na której wypiszesz wszystkie swoje usługi od licówek po aparaty i leczenie zębów nie sprawdzi się.

Konieczne będzie tutaj utworzenie dedykowanej podstrony dla każdej z Twoich usług. Każda z tych podstron, musi zostać potraktowana jako „indywidualne miejsce kontaktu z klientem”, w którym uzyska on niezbędne informacje na temat leczenia kanałowego jak i samej usługi leczenia kanałowego.

Odpowiednie rozbudowanie swojej strony internetowej jest podstawowym i kluczowym działaniem dla skutecznego SEO. Jeśli nie zbudujesz podstron dedykowanych Twoim usługom, to zazwyczaj nie będziesz wstanie pozycjonować się na słowa kluczowe związane z Twoimi usługami.

Aby zacząć prace ze strukturą musisz więc usiąść i szczegółowo rozpisać sobie co właściwie robisz. Mam tutaj na myśli przede wszystkim to, aby bardzo precyzyjnie rozpisać usługi, które wchodzą w skład Twojej oferty.

Dla wszystkich tych usług potrzebować będziesz dedykowanych podstron, które posiadać będą treści, zawierające odpowiednie słowa kluczowe, linki wewnętrzne, linki z zewnątrz i inne elementy SEO.

Twoja zakładka „Usługi” powinna zostać rozbudowane więc o kolejne podstrony, z których każda dedykowana będzie każdej z usług.

Problem z zaplanowaniem struktury strony www?

Jeśli masz problemy z budową wstępnej struktury Twojej strony, spróbuj postawić się w roli użytkowników, którzy mogą szukać Twoich usług. Pomyśl jakich fraz mogą używać, aby znaleźć każdą usługę. Skorzystaj z Google i znajdź swoją konkurencję dla wybranych słów kluczowych. Następnie przeanalizuj serwisy znajdujące się na pozycjach od 1 do 5. Gwarantuję Ci, że znajdziesz tam kilka pomysłów na to jak rozbudować swoją stronę!

Dobrym zwyczajem jest budowanie struktury w oparciu o proste drzewo kategorii, grupować ogólne usługi a pod nimi tworzyć bardziej szczegółowe.