Jeśli jesteś właścicielem wizytówki w Google Maps, masz możliwość nadawania uprawnieni do zarządzania tą wizytówką innym użytkownikom. Tylko właściciel wizytówki może nadawać i odbierać dostęp do wizytówki nowym użytkownikom. 

Aby nadać komuś prawa do zarządzania wizytówką w Google Maps, przejdź do Google Moja Firma i zaloguj się na konto, na którym posiadasz zweryfikowaną wizytówką firmy.

Po zalogowaniu przejdź do listy zweryfikowanych miejsc.

Ma liście zlokalizuj interesującą Cię wizytówkę i kliknij w białe tło boksa danej wizytówki (nie w domek):

Jeśli klikniesz w domek:

 

Trafisz do miejsca gdzie musisz kliknąć „Edytuj” aby przejść do zarządzania użytkownikami:

Finalnie z tych dwóch dróg trafisz do panelu zarządzania swoją wizytówką:

Kliknij w ikonkę ołówka w sekcji "Kto ma dostęp".

A następnie w ikonę osoby z plusem:

W tym miejscu dodasz nowego użytkownika, który będzie mógł zarządzać wizytówką danej firmy w Google Maps.

Wybierz jego rolę i podaj adres e-mail, który służyć będzie do logowania i zarządzania wizytówką:

  • Właściciel - pełne prawa (raczej tylko dla nas)
  • Menedżer - pełne prawa do zarządzania za wyjątkiem usuwania i dodawani użytkowników czy usunięcia wizytówki (proponowane jako dostęp dla agencji)
  • Menedżer ds. komunikacji - ograniczenia jak menadżerzy, a dodatkowo nie mogą edytować informacji o firmie, organizować hangoutów, czy zarządzać filmami na YouTube.

Wyślij zaproszenie osobie, której chcesz nadać uprawnienia - dostanie ona wiadomość e-mail. Musi ona zaakceptować Twoją prośbę.

Obecnych użytkowników przejrzysz i usuniesz ponownie wchodząc w sekcję "Zarządzaj użytkownikami".

 

Przydatne artykuły: