„Aby wspierać działania SEO i zyskiwać widoczność na nowe słowa kluczowe, należy dbać o przyrost nowych i wartościowych treści. Tylko tego typu działania pozwolą na efektywne zwiększanie widoczności serwisu oraz ruchu z wyników wyszukiwania”.

No właśnie - nowe treści, nowe słowa, nowe frazy. Ilu z was usłyszało to od specjalisty SEO, agencji czy znajomego? Cały ten content potrafi spędzać sen z powiek - szczególnie jeśli przychodzi do wymyślenia tematów wpisów i odpowiednich dla nich słów kluczowych.

O ile w przypadku dużych marek sprawa jest stosunkowo prosta (przynajmniej na początku), tak jeśli chodzi o mniejsze firmy, sytuacja staje się nieco bardziej skomplikowana. W szczególności, jeśli nie mamy dostępu do płatnych narzędzi i nie bardzo wiemy jak się za to zabrać.

Jak więc sobie radzić? Skąd brać słowa kluczowe oraz tematy wpisów czy artykułów? Z jakich narzędzi skorzystać, aby wspomóc ten proces i tworzyć treści dla SEO, ale jednocześnie potrzebne użytkownikom?

Istnieje kilka sposobów i darmowych narzędzi, które mogą to ułatwić, usprawnić i przyśpieszyć. Poniżej chciałbym zaprezentować wam kilka z nich, skupiając się na metodach darmowych, ale i efektywnych.

Podpowiedzi Google

Wyszukiwarka Google oprócz swojej głównej funkcji wyświetlania wyników dla wpisanych zapytań może być dość skutecznie wykorzystywana do tworzenia nowych treści. Można wykorzystać ją zarówno do generowania pomysłów na nowe wpisy czy wyszukiwania nowych słów kluczowych. Jak to robić?

Wystarczy przejść do Google.pl i wpisać fragment frazy związanej z naszą usługą czy kategorią sklepową, a następnie wcisnąć spację. Google zaproponuje nam podpowiedzi wyszukiwania, które są rozszerzeniami bazowego słowa kluczowego, które w ostatnim czasie są popularne i często wpisywane przez użytkowników wyszukiwarki.

Jak nietrudno się domyślić, jest to świetna baza słów kluczowych i propozycji tematów artykułów. Wystarczy poeksperymentować z słowami kluczowymi, aby przygotować sobie dość ciekawą listę do pisania:

Wyszukiwania podobne w Google

Podpowiedzi sprawdzają się świetnie, warto jednak dodatkowo wspierać się podobnymi wyszukiwaniami, które pojawiają się poniżej wyników wyszukiwarki:

Jest to kolejny sposób na inspiracje na treści i słowa kluczowe, wpisując różne frazy dostaniemy różne podpowiedzi.

Podpowiedzi z YouTube

Wyszukiwarka YouTube jest świetnym mechanizmem, który ponownie może zostać wykorzystany do generowania podpowiedzi tematów / słów kluczowych, które można wykorzystać do tworzenia wpisów.

Warto wspomnieć, że tworząc artykuł można nagrać do niego wideo poradnik. Ten z kolei zamieścić można w YouTube oraz samym artykule zwiększający tym samym wartość wpisu i wydłużając czas użytkowników, który spędzają na stronie. Oprócz tego możemy zapewnić sobie dodatkowy ruch z serwisu YouTube jak i wyników wyszukiwania poprzez boksy typu:

Ubersuggest od NeilPatel.com

Jest to darmowe narzędzie do analizy słów kluczowych, które pozwala na wyszukiwanie, pomnażanie listy słów kluczowych. Dla fanów konkretnych danych, pewnym atutem będzie tutaj oczywiście możliwość sprawdzenia ilości wyszukiwani danego słowa kluczowego. 

Narzędzie dostępne jest pod adresem https://app.neilpatel.com/en/ubersuggest/i z pewnością się Wam przyda ;).

AnswerThePublic

Answerthepublic.com to świetne narzędzie, którego część funkcjonalności dostępna jest również w wersji darmowej. Według mnie jedno z lepszych, jeśli chodzi o generowanie fraz w formie pytań, dla których utworzyć można wiele fajnych artykułów, ściągając tym samym do serwisu stosunkowo konkretny ruch.

Pracę z narzędziem warto rozpocząć od ogólnych słów kluczowych, a w widoku raportu przełączać się z wykresów w formie koła do nieco bardziej przejrzystych tabel:

Co dalej?

Zapewne w pewnym momencie dojdziecie do szklanego sufitu, w którym w swojej opinii wysycicie serwis na wszystkie słowa kluczowe, tworząc przy tym setki tysięcy znaków treści i pozyskując jeszcze więcej użytkowników z wyszukiwarki. Gdy tak się stanie, nie bójcie się pytać i szukać inspiracji w burzach mózgów, pytaniach od klientów (tworząc wpisy do zapytań e-mailowych), czy analizach stron konkurencji, pomyślcie o rankingach, zestawieniach, porównaniach – content temat rzeka.