Co zrobić z przechwyconymi domenami konkurencji?

„Przechwyciłem kilka domen firm konkurencyjnych i teraz zastanawiam się jak najlepiej mogę wykorzystać ich potencjał. Postawić zaplecze, czy jednak przekierowanie 301? Jeszcze jedna ważna kwestia, czy skoro domena ma zawartą nazwę firmy konkurencyjnej, to czy mogę na niej reklamować swoją firmę? Jeśli nie to co mogę zrobić z taką domeną?”

Pytanie pojawiło się na jednym z forów dot. Pozycjonowania stron internetowych. Większość z odpowiadających sugerowało autorowi, aby wykorzystał przechwycone domeny do utworzenia na nich zaplecza SEO. Ze względu na to, że wspomniane przez niego domeny zawierają nazwy konkurencyjnych firm - może zajść tutaj problem z nieuczciwą konkurencją, nawet jeśli owe nazwy nie były zastrzeżone. Tworzone zaplecze powinno strukturą przypominać poprzednie serwisy, a najlepiej zachować identyczną strukturę URL. Natomiast adresy, które kiedyś istniały, a obecnie zwracają 404 powinny zostać przekierowane wewnątrz zaplecza na nowe odpowiedniki.

Jeśli chodzi o tego typu domeny, ja również skłoniłbym się ku wykorzystaniu ich jako zaplecza bez tworzenia przekierowań 301.

2. Podwójne przekierowanie 301, tzw. Redirect chain.

„przebudowuję dużą strone, zmieniam cms, ale chcąć zachować stare url mam poustawiane 301, ponieważ części urli nie da się ustawiać tak samo jak w starym cms. Niestety, czasami dochodzi do sytuacji, kiedy jest ustawione podówjne przekierowanie 301. Czy to źle?”

Pytanie zadane na jednym z forów. Użytkownik boryka się z podwójnymi przekierowaniami 301. Użytkownicy jednogłośnie radzą mu, aby spróbował wykonać pojedyncze przekierowania 301 likwidując przy tym te podwójne. Jeśli konieczne jest wykonanie podwójnych przekierowań 301 można w ostateczności to zrobić, należy pamiętać tylko o tym aby miały one koniecznie status 301. Użytkownicy dodali również, że 301 czasami lubi zgubić część mocy.

Moim zdaniem jest to jak najbardziej złe, jednak jeśli sytuacja nie pozwala na nic innego musimy wykonać podwójne przekierowanie 301. Oczywiste jest, że najlepszym rozwiązaniem byłoby niewykonywanie żadnych przekierowań, ewentualnie przekierowania pojedyncze. W materiale dostępnym tutaj Matt Cutts informuje, że Google powinno bez problemu poradzić sobie z podwójnymi, a nawet potrójnymi przekierowaniami. Matt nie poleca jednak stosować więcej niż jednego przekierowania. Ja sam w ostateczności wykonałbym podwójne przekierowania jeśli nie ma innego wyjścia. Google coraz sprawniej radzi sobie z przenoszeniem mocy w obrębie przekierowań.

3. Jaka jest różnica pomiędzy linkami z forów a art. sponsorowanych?

„Proszę o wskazówki nt. różnic w linkach z art. sponsorowanych vs komentarze na forach. Oczywiście zakładamy, że parametry domen są porównywalne i nie są zaspamowane, linki follow. Dostępność również na podobnym poziomie, bo ilość linków w artykułach (URL) jest czasami na podobnym poziomie.”

Najsensowniejszą odpowiedzi jest ta, gdzie jeden z seowców stwierdził, że jeśli parametry stron są takie same i nie ma pomiędzy nimi zbytniej różnicy to i linki będą miały takie same właściwości, skrypt strony nie ma tutaj znaczenia.

Moim zdaniem jest podobnie, jedynym parametrem modyfikującym jakość linka jest tutaj to, że link z art. sponsorowanego, może teoretycznie przynieść nam więcej ruchu i kliknięć.