SeoStation rozpoczyna nowy cykl artykułów pt.: „SEO social mix”. Na początku każdego miesiąca będziemy wybierać dla Was i komentować 3 najciekawsze pytania i dyskusje związane z pozycjonowaniem, które zostały poruszone w sieci (na forach, w komantarzach na blogach, w grupach w social mediach) w ciągu ostatnich 4 tygodni.

Poniżej prezentujemy subiektywny wybór pytań z zakresu pozycjonowania, które pojawiły się w lipcu.

1 pytanie

„Czy wygląd strony wpływa na pozycjonowanie i czy Google zwraca uwagę na wizualne aspekty serwisu?”

Tę kwestię poruszono na forum PiO. Forumowicze odpowiadali różnie, większość z nich stwierdziła, że wygląd strony nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie oraz pozycje zajmowane przez stronę internetową. Wpływa on jedynie na zachowanie użytkownika.

Spora grupa zgodnie twierdziła, że wygląd serwisu wpływa na czas jaki użytkownik spędza na stronie, a to ma już wpływ na jej pozycje.

Wiele osób pisało, że wpływ na pozycjonowanie może mieć wielkość/ilość kodu strony (stosunek treści do HTML), jej zawartość i treściktóre można podpiąć pod „wygląd”. Ładnie wykonana strona, może zwiększać zaufanie użytkowników i zachęcać ich do pozostania na stronie czy linkowania do niej, a linki mają już realny wpływ na pozycje.

Według mnie, wygląd sam w sobie, nie ma bezpośredniego wpływu na pozycje.

2 pytanie

„Jak radzić sobie z linkami w SEO Katalogach podczas zdejmowania kary ręcznej? Zgłaszać je do Disavow Tool czy próbować usuwać z nich linki?”

Jeden z użytkowników zadał właśnie to pytanie na Facebookowej grupie dot. SEO. Członkowie grupy zgodnie stwierdzili, że samo zgłoszenie linków do disavow może nie załatwić tutaj sprawy. W tym wypadku najlepiej usunąć możliwie jak najwięcej linków.

Konieczna jest choć próba usunięcia linków z owych katalogów i pokazanie tego Google podczas wysyłania prośby o zdjęcie kary ręcznej. Jeden z użytkowników dodał, że samo zgłoszenie do DT sprawdzi się świetnie w przypadku kar algorytmicznych, ale nie ręcznych. Ktoś podniósł również, że samo DT jest narzędziem, które powoduje wypalanie miejscówek z linkami. Dlatego powinno się z niego korzystać jak najmniej.

Ja również uważam, że w przypadku kary ręcznej należy przede wszystkim spróbować usunąć linki, a dopiero później zrzekać się tych, których usunąć się nie da.

3 pytanie

„Strona istnieje od kilku lat pod adresem www.domena.pl, planuje jej przebudowę i uruchomienie pod adresem bez www. Do obecnego adresu prowadzi wiele linków, czy utworzenie odpowiednich przekierowań 301, z wersji z www na bez www pozwoli na płynną zmianę adresu bez utraty pozycji?”

Mimo, że pytanie wydaje się na pozór proste i poruszane było w sieci już wiele razy, wywołało wśród SEO-wców dyskusję. Część użytkowników zgodnie stwierdziło, że wykonanie odpowiednich przekierowań 301 pozwoli na sprawną podmianę adresów url bez strat pozycji, argumentując to podobnymi działaniami przeprowadzonymi w przeszłości.

Spora liczba osób zgodziła się z poprzednikami, jednak zaznaczyła, że nawet w przypadku poprawnego wykonania przekierowań zdarza się, że dana strona spada w wynikach wyszukiwania. Wszyscy specjaliści zgodnie twierdzili, że istotny wpływ na utrzymanie pozycji mają tutaj same przekierowania 301, które nie zawsze gwarantują przeniesienie pełnej mocy linków oraz sposób przebudowy serwisu.

Moim zdaniem, należy koniecznie zadbać tutaj o wykonanie odpowiednich przekierowań 301 obsługujących przejścia z adresów z www na te bez www. Oraz zadbać o to, aby nowa wersja strony nie odbiegała budową zbytnio od tej starej, nie powinno się dopuszczać np. do usuwania treści, która może rankować na jakieś słowa kluczowe. Jeśli jest to możliwe, zalecałbym pozostanie przy adresie z www.