Zespół Webspam Google opublikował komunikat, w którym jasno wskazuje, że został zauważony wyraźny wzrost spamerskich linków umieszczanych masowo w kampaniach artykułów sponsorowanych i gościnnych. Ponadto firma ta wskazuje, jakie błędy najczęściej uwidaczniane są w kampaniach link building.

Za naruszenie wytycznych dotyczących linkowania Google uznaje:

 

  1. Korzystanie z usług copywriterskich osób, które nie posiadają specjalistycznej wiedzy w wymaganym zakresie.

  2. Nadmierne stosowanie słów kluczowych w linkowaniu zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym.

  3. Publikację artykułów podobnej treści w ramach wielu, różnych witryn.

  4. Stosowanie tej samej lub bardzo zbliżonej treści w dwóch różnych artykułach na tej samej stronie.

 

Jak należy odebrać komunikat?

 

Jednocześnie w komunikacie czytamy, że nie ma on na celu zniechęcać do publikacji artykułów, czy realizowania założeń poprawnego link buildingu. Wiadomość została opublikowana w trosce o osoby pozycjonujące i autorów artykułów, którzy muszą zdać sobie sprawę z tego, jak działania tego typu powinny wyglądać.

 

Co zmieni się, jeśli Google wykryje spamerskie linki?

 

Skutkiem wykrycia spamerskich linków w artykułach zamieszczonych na danej stronie będzie fakt, że Google baczniej przyjrzy się witrynie. Jak wiadomo, wnikliwa analiza przeprowadzana przez tę firmę nie zawsze kończy się powodzeniem, dlatego przewidziane jest degradowanie witryn w rankingach wyszukiwarki. Aby tego uniknąć, zalecane jest bardzo dokładne sprawdzanie, czy publikacja danej treści nie zaszkodzi pozycjonowanej stronie internetowej, a także częste używanie atrybutów rel = ”nofollow” i rel= „canonical”.

 

Na koniec jeszcze informacja o tym, że każdy może zgłosić witrynę zawierającą spamerskie linki. Można tego dokonać w Formularzu zgłaszania spamu znajdującego się w Google Webmaster Tools.

 

Przeładowanie artykułów linkami źle wpływa zarówno na pojedynczą stronę, jak i całą sieć. Budując stronę internetową wysokiej jakości, to właśnie jakość contentu powinna stać na pierwszym miejscu, a nie rozbudowane, przesadne linkowanie. Na każdym etapie zarówno pozycjonowania, jak i działań webmasterskich warto pamiętać, że tworzymy nie tylko dla Robota Google, ale również dla użytkowników, którzy chcą, aby dostarczać im najlepszą, rzetelną treść.