Z ostatniego Hangout'u z Johnem Mullerem można się było dowiedzieć sporo ciekawych rzeczy. Przetłumaczyliśmy je dla Was, więc zapraszamy do lektury.  

Disavow Links Tool

Z Disavow Links Tool wystarczy korzystać w przypadku kar nałożonych ręcznie. W innych przypadkach nie ma takiej potrzeby, aczkolwiek jeśli ktoś ma wyjątkowo duże obawy o to, że do jego strony kierują toksyczne linki, może je zgłosić. Naturalne jest, że do wielu stron prowadzą różne linki - zarówno te dobre, jak i spamerskie, które wcale nie muszą szkodzić, bo Google w wielu takich kwestiach dobrze sobie radzi.

Szybkość ładowania strony

Jeśli chodzi o szybkość ładowania strony, może ona mieć wpływ na ranking tylko w skrajnych przypadkach: kiedy strona wczytuje się wyjątkowo wolno lub wręcz błyskawicznie.

Tłumaczenie przy pomocy translatora

Padło pytanie o to, ile procent treści na stronie mogą stanowić te przetłumaczone automatycznym translatorem. John jednoznacznie powiedział, że Google nie lubi automatycznie generowanych treści, a za takie uzna te automatycznie tłumaczone. Lepiej po prostu użyć wtyczki Google Translate, niż osadzać taką treść bezpośrednio na stronie.

O wahaniach pozycji

Spore wahania pozycji dla szerokiego zakresu fraz, mogą świadczyć o tym, że jej zawartość nie jest do końca poprawna. Raz algorytm może ocenić treść jako wysokiej jakości, innym razem jako słabą, która nie zasługuje na wysokie pozycje. Zadbanie o lepszą jakościowo treść powinno wyeliminować problem. Jednak efekt wprowadzonych na stronie zmian nie musi być widoczny z dnia na dzień.

Nagły spadek pozycji stron i stanu ich indeksowania

Jeśli nagle spadają pozycje strony i dodatkowo spada stan indeksowania widoczny m.in. w Search Console, oznacza to problemy techniczne, a nie problemy z jakością treści czy linków. Należy się wtedy skupić na sprawdzeniu, czy Googlebot ma dostęp do ważnych podstron. Warto wtedy skorzystać z opcji "Pobierz jako Google" i sprawdzić, czy Googlebot był w stanie prawidłowo pobrać pełną zawartość strony.

Przekieruj obrazki

Przy zmianie adresu strony ważne jest przekierowanie obrazków do ich nowych lokalizacji. W przypadku braku przekierowania, obrazki nieistniejące zostaną usunięte z indeksu i dopiero nowe zostaną zaindeksowane. Może to jednak trochę potrwać, bo obrazki zazwyczaj są odświeżane dużo wolniej niż standardowe wyniki.

O mapie strony

Mapa strony nie gwarantuje, że Google zaindeksuje 100% podstron znajdujących się w niej. Zdarza się, że podstrony wskazane w mapie strony są różne od tych podlinkowanych z samego serwisu, np. mapa linkuje do adresów z "www", a linki na stronie kierują do adresów bez "www", dane w Search Console na temat ilości zaindeksowanych podstron nie będą w pełni odzwierciedlać faktycznej ilości zaindeksowanych podstron.

W przypadku braku mapy strony, sam kanał RSS może pomóc w dotarciu do ważnych podstron, aczkolwiek nie jest to oficjalne zalecenie Google, tylko zwykła ciekawostka.

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=CPh6Wrinkq8