Wczoraj, 26 września, podano informację o nowym algorytmie Google o nazwie Hummingbird (tłum. Koliber). Koliber ma wpłynąć na szybkość i dokładność zwracanych wyników wyszukiwania, co ma być widoczne nawet w 90% wyszukiwań. Został on wprowadzony już ok. miesiąc temu, jednak z ogłoszeniem tej informacji wstrzymano się do wczorajszych obchodów 15-tych urodzin Google.

KoliberGoogle Hummingbird jest przez wiele osób porównywalny do Google Caffeine wprowadzonej w 2010 r. Google Caffeine miała jednak na celu przyspieszenie indeksacji nowych treści, podczas gdy Hummingbird skupia się na odpowiednim sortowaniu wyników wyszukiwania. Co istotne, w przeciwieństwie do zmian takich jak Panda czy Pingwin, Koliber nie jest tylko zmianą części algorytmu, ale zmianą całego silnika wyszukiwarki... oczywiście uwzględniającą wspomniane 2 zmiany.

Koliber ma lepiej rozumieć nasze potrzeby, jeszcze lepiej dopasowując wyniki do lokalizacji, w jakiej się znajdujemy. Ma też lepiej dostosowywać wyniki do dłuższych fraz, dzięki bardziej szczegółowej analizie słów składających się na nie - nie oznacza to jednak, że nie wpłynie na lepsze wyniki dla krótkich fraz, jednak na tych bardziej skomplikowanych poprawa będzie dużo bardziej widoczna. Tym samym, dla dłuższych fraz powinniśmy uzyskiwać znacznie dokładniejsze wyniki, a nie tylko takie zawierające kilka spośród wyszukiwanych słów.

Na temat nowego algorytmu można poczytać także na następujących stronach:

Warto również zapoznać się z artykułem na SEroundtable, w którym opisany jest prawdopodobny update w Google, a którego wprowadzenie zbiegło się w czasie ze zmianą Hummingbird. Zmiana ok. 21 sierpnia to mógł być właśnie Koliber, o którym dowiedzieliśmy się dopiero teraz.