Dzisiaj publikujemy ostatnią część naszego cyklu dotyczącego pozycjonowania strony firmowej. Na sam koniec temat linków, czyli kwestia czy są one potrzebne, niezbędne i jak należy wykonać poprawne linkowanie na swojej stronie. Jeżeli jeszcze nie mieliście okazji zapoznać się z całym tematem, polecamy rozpocząć od pierwszej części, którą znajdziecie tutaj.

Linki pozycjonujące

Ostatnim elementem, który jest niezbędny podczas pozycjonowania, są oczywiści linki. Pozycjonowanie bez pozyskiwania linków jest bardzo trudne. Chcąc pozycjonować swoją stronę internetową musisz pozyskiwać do niej linki z sieci.

Pamiętaj, o tym, że w procesie linkowania należy wystrzegać się schematów. „Sztuczne” pozyskiwanie linków jest czynnością nie do końca „akceptowalną” przez Google. Jeśli Twoja domena jest zupełnie nowa warto zacząć z linkami nieco delikatniej i zadbać o zróżnicowanie ich form i miejsc, z których zostały pozyskane.

Forma linków

Zbyt intensywne linkowanie lub linkowanie tylko na komercyjne słowa kluczowe w pierwszy miesiącach promowania strony, może wzbudzić „podejrzenia” Google.

Wystrzegaj się schematów i linkuj nie tylko interesujące Cię słowa kluczowe.

- Pozyskuj linki w formie adresów URL, nazwy firmy, słów neutralnych typu „tutaj”, „więcej” itd. Możesz założyć sobie tutaj, że komercyjne słowa kluczowe nie powinny przekraczać np. 30% wszystkich form linków.

- Staraj się, aby pewien procent (np. 20%) Twoich linków stanowiły linki nofollow.

- Linkuj różne podstrony swojego serwisu. Od czas do czasu podlinkuj również strony „niekomercyjne”, podstronę kontakt, o nas itp.

Ilość linków

W pierwszych miesiącach linkowania warto skupić się na zwiększeniu liczby domen, które odsyłają do Twojej domeny. Dzięki temu pozyskamy wiele sygnałów rankingowych z różnych miejsc w sieci.

Linki pozyskiwać można np. z:

  • for internetowych – z postów jak i sygnatur w profilach i podpisach

  • katalogów firm – tworząc oficjalne wpisy i wizytówki swojej firmy

  • serwisów ogłoszeniowych – tworząc ogłoszenia z linkami,

  • artykułów sponsorowanych – kupując publikacje artykułów z linkami do nas

  • artykułów gościnnych – tworząc wysokiej jakości treści w zamian za link do nas.

  • stron znajomych

Jeśli chodzi o ilości pozyskiwanych linków, to możesz założyć sobie np. 3-miesięczny plan rozruchowy, który może wyglądać np. tak:

I miesiąc

Liczba linków 20.

50% linków w formie adresów URL lub domeny,
30% linków na nazwę firmy,
20% linków na neutralne słowa kluczowe.

II miesiąc

Liczba linków 35.

40% linków w formie adresów URL lub domeny,
20% linków na nazwę firmy,
20% linków na neutralne słowa kluczowe,
20% linków z banerów i grafik

III miesiąc

Liczba linków 40.

20% linków na konkretne słowa kluczowe,
20% linków na słowa kluczowe łączone z nazwą domeny i innymi słowami,
40% linków w formie adresów URL lub domeny,
20% linków na neutralne słowa kluczowe

Więcej o linkach znajdziecie tutaj:

7 czynników, które decydują o tym, że Twoje linki są złej jakości

Podsumowanie

Posiadając utworzoną i zoptymalizowaną strukturę serwisu, w kolejnych miesiąca z możesz skupić się na pozyskiwaniu linków pozycjonujących.

Dodatkowo również na tworzeniu dodatkowych treści w formie publikacji artykułów i poradników na swoim blogu.

Linki zapewnią Ci „wzrost zaufania Google”, a nowe treści wpłyną na lepszą widoczność na nowe słowa kluczowe, wzmacniając również ogólny ranking serwisu.

Docelowo, po 3 miesiącach należy zmniejszać ilość linków z katalogów, for i serwisów ogłoszeniowych, a zwiększać ilość linków z artykułów sponsorowanych i eksperckich.

Linki tego typu kosztują więcej, dlatego pozyskasz ich znacznie mniej.

Będą to jednak znacząco bardziej wartościowe linki, które przekażą Twojej domenie więcej mocy SEO. Co w dłuższej perspektywie będzie po prostu efektywniejsze.