Spis tematów:

Pozycjonowanie organiczne w wyszukiwarce Bing

Bing to internetowa wyszukiwarka stworzona przez firmę Microsoft. Aktualnie Bing jest samodzielną wyszukiwarką internetową, która może pochwalić się udziałem w świecie wyszukiwarek internetowych w Polsce na poziomie około 3 procent. W jaki sposób powinny odbywać się działania, zmierzające do poprawy wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Bing? Odpowiedź tkwi w dostosowaniu witryny do urządzeń mobilnych, działających na systemie Microsoft. 

Optymalizowanie strony internetowej i pozycjonowanie Bing 

Aktualnie internauci surfują po Internecie z wykorzystaniem telefonu lub innych urządzeń mobilnych. Właśnie z tego względu warto rozważyć, czy dobrym wyborem nie będzie wprowadzenie pozycjonowania Bing w przypadku, kiedy marzymy o zwiększeniu liczby potencjalnych klientów oraz pojawienia się na wyższych wynikach wyszukiwania Bing.

Warto dodać, że najnowszy system operacyjny od Microsoft – Windows 10, jest zintegrowany z wyszukiwarką Bing. Wspomniana wyszukiwarka internetowa doskonale pozycjonuje strony WWW z ofertą usług świadczonych lokalnie. Stosowanie SEO dla Bing jest także formą zabezpieczenia w momencie zmiany algorytmu, bądź nałożenia przez wyszukiwarkę Google kary na danego właściciela strony. 

Nie musimy zapomnieć też o oferowanym przez przeglądarkę Bing narzędziu Bing Webmaster Center, będący alternatywą dla Google Search Console. Rekomendowanym narzędziem od Bing jest również Big Local Listing Center, stanowiący odpowiednik dla znanej Google Moja Firma. W celu poprawy widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Bing konieczne jest zadbanie o link building, zgodny z wytycznymi wyszukiwarki. Niezbędny może okazać się również specjalistyczny audyt, dostosowany do wskazówek, przekazywanych dla Webmasterów. 

Czynniki związane z rankingiem strony w Bing

Odpowiednie zoptymalizowanie strony internetowej, jest możliwe za sprawą znajomości i zastosowania uniwersalnych zasad, łudząco podobnych do optymalizacji i pozycjonowania stron pod SEO w Google. Aby uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania od Bing, należy zwrócić uwagę między innymi na: 

  • Umieszczenie słów kluczowych w tytułach, meta description i tagach; 

  • Poprawie widoczności strony WWW w Internecie za sprawą publikowania tylko i wyłącznie unikalnych oraz wartościowych treści, bez pojawiania się duplikatów i z zachowaniem systematyczności; 

  • Zoptymalizowanie strony internetowej, biorąc pod uwagę multimedia; 

  • Pozyskiwanie dobrej jakości linków zwrotnych. Ich posiadanie jest jednym z istotnych czynników pozycjonowania strony internetowej. Wyszukiwarka Bing jest szczególnie łaskawa dla stron internetowych, które są bogate w wartościowe teksty. 

Pozycjonowanie domeny w wyszukiwarce Bing, może wiązać się również z innymi kwestiami, niż te powyżej, takimi jak: wielkość strony internetowej, wiek domeny, czy współczynnik odrzuceń. Bing bardzo często decyduje się na prezentowanie na pierwszych pozycjach witryn starczych. 

W jakich sytuacjach zdecydować się na pozycjonowanie w wyszukiwarce Bing? 

Pozycjonowanie strony internetowej w Bing, stanowi usługę, zarezerwowaną głównie dla tych z przedsiębiorstw, które funkcjonują na skalę międzynarodową. 

Bing w ważnych liczbach i informacjach 

  1. Na algorytmie wyszukiwarki Bing, funkcjonuje inna wyszukiwarka internetową, a mianowicie Yahoo!. Yahoo! To trzeci względem popularności wyszukiwarka w naszym kraju, z której korzysta około 0.65% Internautów. Najwięcej miłośników wyszukiwarki Bing pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. W USA nawet 62 miliony osób korzysta z wyszukiwarki Google i wyszukiwarki Bing naprzemiennie,

  2. Wzrost popularności wyszukiwarki internetowej Bing, rośnie z roku na rok. Tylko w ciągu 4 lat nastąpił wzrost popularności wyszukiwarki Bing ponad trzykrotny – z 7 do 23 procent użytkowników Internetu. 

  3. Średnia wieku bi-searchulisty zgodnie z badaniami w USA wynosi od 38 do 45 lat. Osoby korzystające z Bing zazwyczaj mogą pochwalić się ukończeniem szkoły wyższej i pensją wyższą od średniej krajowej w Stanach Zjednoczonych. 

  4. Użytkownicy Bing w porównaniu do użytkowników wyszukiwarki Google, spędzają do 35% czasu więcej na zakupy internetowe. 

  5. Wśród branż, w których pozycjonowanie zgodnie z wyszukiwarką Bing przynosi najlepsze efekty, zaliczane są usługi motoryzacyjne, nieruchomości, czy usługi finansowe. 

Pozycjonowanie w Bing vs. pozycjonowanie Google 

Jeśli chodzi o technikę, pozycjonowanie stron zgodnie z Bing, nie różni się znacznie od pozycjonowania stron w wyszukiwarce Google. Wśród najczęściej wymienianych różnić możemy zaprezentować sekcję meta keywordsów. W przypadku algorytmu Google sekcja meta keywordsów nie ma większego znaczenia. Z kolei takie znaczenie ma w momencie, kiedy pozycjonujemy stronę zgodnie z wyszukiwarką Bing.  W przypadku pozycjonowania strony w wyszukiwarce Bing, należy mieć na uwadzę najbardziej istotne czynniki rankingowe. Jest to między innymi lokalizacja, czas ładowania się strony internetowej, interakcja z użytkownika, systematyka i częstotliwość aktualizowanych treści na stronie WWW, wiarygodność i jasność treści.

Jeśli chodzi o plusy pozycjonowania Bing, nie możemy przejść obojętnie obok takich argumentów, jak proste osiąganie topowych wyników wyszukiwania, dostęp do grupy docelowej, których reprezentacji są bardziej zaangażowanymi użytkownikami, zorientowanymi na zakup.