Z pierwszej części naszego artykułu wiesz już, dlaczego warto wybrać hosting dedykowany do stron zbudowanych na WordPressie oraz dlaczego dobrym rozwiązaniem będzie zainstalowanie dodatkowych wtyczek. 

Co jeszcze możesz zrobić, aby już od etapu tworzenia strony internetowej zapewnić jej możliwość uzyskiwania najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google? Sprawdź poniżej, aby dowiedzieć się więcej na ten temat i stworzyć stronę internetową, która uzyskuje najwyższe lokaty na ważne w Twojej branży frazy kluczowe. 

Słów kilka na temat kategorii i tagów na stronie WWW 

Czy wiesz, że kategorie i tagi, to co innego? Co prawda mogą one pełnić podobne funkcje, jednak wymagają one rozróżnienia. Odpowiednie posługiwanie się możliwością korzystania z kategorii i tagów umożliwia stworzenie pożądanej struktury strony internetowej. Dzięki temu łatwiej zbudujesz linkowanie wewnętrzne, czyli wzajemne powiązanie treści. 

Sama struktura strony jest jednym z ważnych czynników dla oceny algorytmów wyszukiwarek. Kategorie mają za zadanie wstępnie segregować treści dodawane na stronie internetowej, na przykład względem głównego zagadnienia lub kwestii, której dotyczą. Z kolei tagi są w stanie doprecyzować konkretną tematykę tekstu, zapewniają właściwe wyeksponowanie poruszanych tematów, umożliwiając jednocześnie sprawne poruszanie się pomiędzy poszczególnymi artykułami.  

Mapa strony a pozycjonowanie SEO  

Co prawda mapa witryny XML nie stanowi elementu, który ściśle i bezpośrednio wpływa na proces pozycjonowania strony internetowej. Samo stworzenie mapy strony pozwala jednak na przekazanie wyszukiwarkom mapy danego serwisu, mogącego być mocno rozbudowanym portalem. Mapa witryny w formie XML pozwala na przekazanie konkretnej informacji wyszukiwarkom internetowym, dzięki czemu wyszukiwarki dokładnie wiedzą, jakie treści są publikowane na stronie internetowej, jakie mają miejsce w strukturze witryny, co pozwala na szybsze znalezienie przez użytkowników między innymi ze względu na szybsze indeksowanie. 

Tworzenie mapy strony jest procesem szczególnie istotnym dla stron, stawiających swoje pierwsze kroki w świecie walki o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Takie domeny nie mają bowiem wyrobionego autorytetu i nie są one w żaden sposób linkowane, przez co są one mniej wiarygodne, tak samo jak treści przez nie publikowane.

Narzędzia do analizowania efektów pozycjonowania 

Aby na bieżąco analizować widoczność strony w wyszukiwarce Google oraz przeanalizować ruch na stronie internetowej, już od momentu jej powstania warto skorzystać z dwóch bezpłatnych i podstawowych narzędzi od Google. Mowa o Google Analytics oraz Google Search Console

Postaraj się dokonać integracji swojej strony internetowej z narzędziami Google, czego możesz dokonać z wykorzystaniem wtyczki Site Kit Google. Dzięki niej w prosty sposób rozpoczniesz raportowanie wyników swojej strony internetowej. Integracje z narzędziami analitycznymi pozwolą Ci na bieżące śledzenie ilości użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę, najpopularniejsze zakładki, podjęte przez użytkowników działania na domenie, czy źródło, z którego pochodził konkretny ruch lub konwersja. 

Dodawanie nazw plików, tytułów i opisów alternatywnych 

Aby strona internetowa i konkretne artykuły na niej umieszczane mogły uzyskiwać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, warto zadbać o dodanie atrybutów mediów, czyli tytułów, nazw pliku, czy opisów alternatywnych. Dzięki skorzystaniu z tych opcji masz szansę na skorzystanie z możliwości umieszczenia ważnych fraz kluczowych w nowych miejscach na stronie internetowej. 

Zwrócenie uwagi na szczegółowe opisywanie mediów na stronach zbudowanych na WordPressie, gwarantuje zwiększenie jakości witryny i podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy, wpisywane przez użytkowników. Wyszukiwarka Google zapewnia nie tylko przeglądanie i wyszukiwanie  treści umieszczanych w sieci w formie tekstowej, ale również media, takie jak grafiki i filmy, na przykład za pośrednictwem wyszukiwarki Google Grafika. Uzyskanie wysokich pozycji również w tych miejscach, jest dodatkową szansą na dotarcie do szerszego grona odbiorców. 

Zwróć uwagę na dynamiczne dodawanie nowych treści 

Nawet dobrze zoptymalizowane strony internetowe, na których od dłuższego czasu nie pojawiają się nowe treści, nie są w stanie uzyskiwać wysokich wyników wyszukiwania na najpopularniejsze frazy. Jeśli stworzysz statyczną stronę, to ze względu na jej format może posłużyć Ci ona wyłącznie wtedy, gdy nie zależy Ci na pozyskaniu dodatkowego ruchu organicznego z wyszukiwarek. 

Statyczna strona może pełnić jedynie formę zaprezentowania Twojego portfolio, kiedy adres do niej przekazujesz swoim klientom, prezentujesz go na tradycyjnych wizytówkach, czy korzystasz z płatnych reklam Google ADS. Kluczem do pozycjonowania strony internetowej jest systematyczne prowadzenie bloga, tworzenie poradników, przekazywanie aktualności, czy budowanie bazy wiedzy. Dzięki działaniom tego rodzaju możesz nie tylko pozycjonować się na konkretne frazy, ale również docierać do klientów, którzy chcą uzyskać odpowiedź na konkretne pytanie. Jeśli chcesz znaleźć inspiracje na systematyczne prowadzenie swojej strony internetowej, możesz zasięgnąć je z wykorzystaniem narzędzia Google Search Console.