Dzisiaj z rana Matt Cutts poinformował na swoim blogu i Twitterze o wdrożeniu nowej aktualizacji Pingwin Update w dniu 22 maja 2013 r. (ze względu na różnice czasowe, zakończenie u nas mogło nastąpić dopiero dzisiaj, tj. 23 maja).

Pingwin Update 2.0

Aktualizacja dotknęła ok. 2,3% angielskich zapytań, nie ma na razie danych o tym, jakiej części zapytań w innych językach ona dotknęła. Wiadomo jednak, że nie jest to jedynie drobna aktualizacja poprzednich update'ów, tylko pełna aktualizacja, stąd oficjalna nazwa to Pingwin/Penguin Update 2.0.

Dla przypomnienia, Pingwin Update został po raz pierwszy wprowadzony w kwietniu zeszłego roku i do tej zmiany miał jeszcze 3 aktualizacje. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, oczekiwaliśmy update'u w najbliższych tygodniach, a oprócz czynników branych pod uwagę już wcześniej, tym razem aktualizacja miała dotknąć także stron kupujących linki. Które strony ucierpiały w wyniku aktualizacji? O tym dowiecie się analizując pozycje swoich stron (pamiętajcie, że na wykresach możecie włączyć wyświetlanie informacji o update'ach w Google) i czekając na pierwsze wnioski ze zmian na blogach i forach branżowych. Z dotychczasowych (w szczególności) wczorajszych doniesień, większość zaobserwowała sporo wzrostów, w szczególności dla fraz będących wcześniej poza top 100.