Karolina Kruszyńska poinformowała na forum o wprowadzaniu nowego oznaczenia wyników w Google dla stron przyjaznych dla urządzeń mobilnych. Zgodnie z opublikowaną informacją, aby uzyskać etykietę „przyjazna dla urządzeń mobilnych”, strona musi spełnić odpowiednie kryteria, które są sprawdzane przez Googlebota:

  • Strona nie korzysta z oprogramowania rzadko obsługiwanego przez urządzenia mobilne, np. Flash.
  • Tekst na stronie jest czytelny bez powiększania.
  • Rozmiar treści jest tak dobrany, że użytkownik nie musi przewijać strony w poziomie ani jej powiększać.
  • Linki są tak oddalone od siebie, że kliknięcie tego właściwego nie jest trudne."

Oznaczenie: Mobile-friendly

Na pełne efekty tej zmiany poczekamy do kilku tygodni, więc w tej chwili nie musi być ona widoczna dla wszystkich. Zmiana dotyczy tylko wyszukiwania z urządzeń mobilnych. Sprawdzenie, czy strona jest dostosowana do wymogów, jest możliwe przez formularz https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ Łatwa obsługa stron z urządzeń mobilnych może w przyszłości być jednym z czynników rankingowych.