O AMP pisaliśmy już kilka razy, czym jest AMP przeczytacie w moich poprzednich wpisach, np. tutaj i tutaj.
W skrócie jest to mechanizm, który serwuje użytkownikom mobilnym lekkie i szybko wczytujące się wersje danego serwisu.

Obecnie strony z AMP prezentowane były tylko i wyłącznie w karuzelach newsów, w mobilnych wynikach wyszukiwania:

google amp live karuzele Google AMP  karuzele 2

Google poinformowało, że rozszerza AMP w wynikach mobilnych, AMP pojawi się również przy zwykłych wynikach wyszukiwania. Strony posiadające AMP dostaną specjalną ikonkę: amp logo.

O to jak wygląda to obok zwykłego wyniku wyszukiwania:

amp blue link serpy
Źródło: themepost.com

Jak to wygląda na żywo:

amp phone amp na zywo

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/08/amp-your-content-preview-of-amped.html

Google poinformowało również, że "błędy o braku danych strukturalnych" i "błędy w danych strukturalnych" w Search Console dla stron z AMP, nie będą już dłużej oznaczone jako błędy ale jako "informacje". Dane strukturalne nie będą też wymagane aby strona pojawiła się z AMP w wynikach wyszukiwania.

Źródło: http://searchengineland.com/amp-pages-no-longer-need-structured-data-valid-google-search-console-255016