Znaczenie mobilnych wyników wyszukiwania rośnie w zastraszającym tempie. Google bardzo mocno zachęca webmasterów do wdrożenia mobilnych wersji swoich witryn lub przystosowania ich do wyświetlania się na wszystkich urządzeniach. Mamy dedykowane narzędzia do sprawdzania wersji mobilnej serwisu, posiadamy zakładkę dedykowaną obsłudze serwisu na urządzeniach mobilnych w Search Console, co jakiś czas Google rozsyła komunikaty dot. optymalizacji serwisów dla urządzeń mobilnych.

Kolejnym elementem zachęcającym do przystosowania serwisów do poprawnego działania na wszystkich urządzeniach, jest informowanie webmasterów o tym, że ich strona nie będzie działać poprawnie na urządzeniach mobilnych bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

Jeśli na smartfonie zalogujemy się na konto Google, w którym posiadamy zweryfikowaną witrynę w Search Console, jako jej właściciele w serpach zobaczymy komunikat informujący o braku wersji mobilnej:

wersja mobilna serpy

Po klinkięciu w odnośnik "Twoja strona nie będzie działać dobrze na urządzeniach mobilnych" zostajemy przekierowani na podstronę https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ wykonującą test działania na urządzeniach mobilnych dla wskazanego adresu URL.

W przypadku wylogowania z konta Google, wyniki wyglądają już normalnie:

Jak podaje John Muller funkcjonalność ta jest obecnie w fazie testów i ma na celu zbadać czy tego typu komunikaty zachecą więszką ilość webmasterów do przystosowania swoich serwisów do poprawnego działania na urządzeniach mobilnych.