20 października 2015 roku opublikował został nowy patent na wyliczanie parametru PageRank. Jego pomysłodawcą był Nissan Hajaj. Według nowego przeliczenia za PageRank odpowiada m.in. odległość strony od zaufanych źródeł, a nie tylko liczba i jakość linków, jak w pierwotnym algorytmie.

System oblicza odległość strony od zaufanych źródeł, a następnie każdemu z nich nadaje osobną wartość. Dopiero na tej podstawie wylicza wartość PageRank docelowej stronie. Bill Slawski na blogu Seobythesea.com uważa, że używanie terminu "trusted page" nasuwa skojarzenie z parametrem TrustRank, który został wprowadzony przez specjalistów Yahoo i pracowników z Uniwersytetu Stanforda. Podobieństwa można także doszukać się w działaniu parametru TrustFlow używanego przez narzędzie do analizy linków - Majestic.

Warto dodać, że ostatnia aktualizacja toolbarowego PageRank podana do informacji mediów miała miejsce w 2013 roku, a od 2014 roku pracownicy Google informowali, że kolejnych aktualizacji może już nie być. W marcu 2016 r. Google ogłosiło, że wycofuje się z wyświetlania PR w toolbarze. 

Źródło: http://www.seobythesea.com/2015/11/recalculating-pagerank/