W nagraniu video dostępnym na YouTube Matt Cutts zapowiada wprowadzenie kolejnej aktualizacji algorytmu o nazwie Pingwin (Pingwin Update 2), która ma nastąpić w przeciągu kilku tygodni.

Aktualizacja ta ma być znacznie bardziej kompleksowa niż wprowadzenie Pingwina po raz pierwszy w kwietniu 2012 r. i ma obejmować m.in. opłacone linki, które wg zaleceń Google powinny być opatrzone atrybutem nofollow, a także zawierać jasną informację dla użytkowników o tym, że są to linki reklamowe. Głównym celem Pingwina jest obniżenie pozycji stron z nienaturalnym profilem linków, dlatego też z podwyższonym ryzykiem wiąże się masowe katalogowanie, czy też korzystanie z automatycznych narzędzi do zdobywania linków (m.in. Systemy wymiany linków, Scrapebox i Xrummer).

Dla przypomnienia, od kwietnia zeszłego roku nastąpiły jeszcze 2 mniejsze aktualizacj - Pingwin Update 2 (który w związku z omawianymi zapowiedziami powinien przyjąć nazwę 1.1) w maju 2012 r. i Pingwin Update 3 (albo 1.2) w październiku. Jak zwykle, o każdej ze zmian można się dowiedzieć z naszej bazy wiedzy z wpisów w dziale "Zmiany w wyszukiwarkach", a informacje o update'ach są nanoszone na wykresy aktualnych pozycji.