Poniżej zbiór najważniejszych zmian w SEO w październiku 2020.

[1 października 2020] Google potwierdza problemy z indeksacją i kanonikalami, które powodują wyrzucanie stron z indeksu i zmian pozycji wielu URLi.

[9 października 2020] Google informuje o częściowym naprawieniu problemów z 1 października.

[14 października 2020] Google banuje ogromne ilości proxy oraz tymczasowo wyłącza możliwość próśb o indeksację adresów URL w Search Console. Najprawdopodobniej ma to związek z problemami z indeksacją.

[14 października 2020] Google zapowiada, że marzec 2021 będzie datą, gdy wszystkie strony zaczną być indeksowane przez mobilnego robota. Wyniki desktopowe odejdą w nie pamięć. Google będzie respektować tylko treści stron mobilnych.

[15 października 2020] Google informuje, że algorytm BERT wykorzystywany jest obecnie niemal przy wszystkich zapytaniach anglojęzycznych.

[15 października 2020] Google zapowiada wdrożenie nowego algorytmu wykorzystującego AI, który lepiej ma zrozumieć pisownie, a szczególnie wyrazy z błędami.  

[19 października 2020] Google informuje o rozwiązaniu 99% problemów z indeksacją i kanonikalami z 1 października.

[20 października 2020] Google wdrożyło darmową przestrzeń produktową w Merchant Center w Polsce. Oznacza to, że również i w Polsce można pokazywać się tam za darmo.

[21 października 2020] Na blogu Searchenginejournal pojawił się poradnik dodawania EMOJI do title i meta description.

[26 października 2020] Google testuje wyróżnianie najlepszych ofert w karuzeli produktów i zakładce produktów.