Podstawy SEO copywritingu — ABC dla copywritera i pozycjonera 
SEO Copywriting — termin, który dla każdego z nas może oznaczać zupełnie co innego. W dużym uproszczeniu jest to jednak pisanie treści z umiejętnym wplataniem słów kluczowych. O tym, dlaczego warto stawiać na interesujące, atrakcyjne i wartościowe treści, które uwzględniają potrzeby internautów, porozmawiamy poniżej! 
Pisanie tekstów pod SEO — na czym powinno polegać?
Czy pisanie tekstów pod SEO to proste zadanie, które można wykonywać bez większego przygotowania? Niekoniecznie. Wszystko zależy od celu, jaki chcesz uzyskać. Niemniej — profesjonalny copywriting SEO ma niewiele wspólnego z niskiej jakości tekstami, z nienaturalnym upychaniem keywordsów, bez wartości dla usera. Jeśli jednak oprócz indeksacji, czy pozyskania odnośnika z zaplecza zamierzasz pobudzić ciekawość odbiorców, proponowana treść powinna mieć to coś. Co zrobić, aby tekst był dostosowany do wymagań robotów indeksujących, a jednocześnie odpowiadać w nim na pytania odbiorców? Jak zachować balans i nie przesadzić z ilością słów kluczowych? 
Pierwszym wnioskiem jest potrzeba zadbania o szerokie spojrzenie. Wbrew powszechnie przekazywanej opinii,  pisanie tekstów pod SEO to nie takie proste zadanie. Zanim rozpoczniesz przygodę z copywritingiem SEO, warto zaopatrzyć się w zestaw różnorodnych umiejętności. Kreatywne myślenie, systematyczne pogłębianie swojej wiedzy, sprawdzenie tego, co piszczy w branżowej trawie, a przede wszystkim - trening, trening i jeszcze raz trening! 
Teksty SEO wymagają odpowiedniego zaangażowania, wiedzy i doświadczenia od osoby piszącej. Jeśli zależy Ci na tekście, który porwie tłumy, nie obędzie się bez poświęcenia czasu na przygotowanie rzetelnego researchu. Copywriter jeszcze przed chwyceniem wirtualnego pióra, musi odpowiedzieć sobie na takie pytania, takie jak: 
  • Do kogo adresuje tekst i po co go pisze? 
  • Jaka forma przedstawienia informacji będzie najlepsza do wskazanej grupy docelowej? 
Ostateczna wersja tekstu powinna być wartościowa nie tylko pod kątem nasycenia frazami kluczowymi. Każda stworzona linijka treści musi być zrozumiała i użyteczna. W swoich tekstach pokaż dbałość o czytelnika i jego potrzeby - daj mu poznać, że doskonale rozumiesz jego obecną sytuację, że wiesz, czego potrzebuje. 


 
Czy SEO copywriting to tylko słowa kluczowe? 
Poszukiwanie skutecznego sposobu na dotarcie do użytkownika może przyprawić Cię o ból głowy. Zbyt często doszukujemy się ogromnej wartości słów kluczowych, tracąc przy tym możliwość stworzenia tekstów, nakierowanych na potrzeby odbiorcy. Oprócz fraz SEO to właśnie jakość i merytoryka powinna stać na najwyższym poziomie.  
Ponadto, stosowanie fraz kluczowych musi wiązać się z wypracowaną umiejętnością wykorzystywania wyrazów bliskoznacznych. Naturalność, przy jednoczesnym połączeniu fraz long tail i short tail, pozwoli nie tylko na dotarcie do niszy, ale również zapewni stworzenie wartościowej treści.
Pozycjonowanie stron internetowych, a co za tym idzie tworzenie tekstów w formie SEO-friendly nie ma nic wspólnego z: 
  • upychaniem słów kluczowych; 
  • publikowaniem tekstów o niskiej wartości merytorycznej; 
  • laniem wody na tematy, o których autor nie ma zielonego pojęcia.  

 
 
Trzy rady na temat SEO copywritingu od kuchni 
  • Po pierwsze zasadne jest stosowanie języka dostosowanego do potencjalnego odbiorcy. Im lepiej poznasz preferencje grupy docelowej, tym skuteczniej zadbasz o dostosowanie formy komunikatu pod kątem jego oczekiwań. 
  • Po drugie zwróć uwagę na świeżość contentu. Integralną częścią pozycjonowania jest aktualność treści, jaką przedstawiasz. Dlatego raz stworzony artykuł na firmowym blogu, powinien być przez Ciebie systematycznie aktualizowany. Warto dodać dane, zaktualizować daty, uzupełnić statystyki. Takie uaktualnienie treści zajmie niewiele czasu, a na pewno przedłuży żywotność Twojego wpisu. 
  • Po trzecie nie zapomnij o tym, aby treść była kreatywna i oryginalna. Jeśli masz nawet nieoczywisty pomysł na przedstawienie danych, statystyk, definicji, zaufaj swojej intuicji. Niejednokrotnie odejście od przez lata powielanego schematu tworzenia tekstów SEO sprawia, że Twoja praca przyniesie niespodziewane efekty. 
Podsumowanie 
W SEO copywritingu liczy się wiele czynników, nie tylko wplecenie słów kluczowych w treść. Oprócz nich ważne jest przygotowanie wpisu, który zawiera informacje przydatne dla użytkownika, przedstawione w naturalny, a zarazem ciekawy sposób. Jeśli z dzisiejszego artykułu mógłbyś zapamiętać tylko jedno zdanie, to proszę — zwróć uwagę na to, że teksty SEO to nie tylko precle. Niska wartość merytoryczna, brak sensu w Twojej wypowiedzi, nachalne wplecenie ogromnej ilości słów kluczowych, to zła droga.