27 września 2012 r. Google wypuściło aktualizację Pandy - zgodnie ze spisem z SearchEngineLand jest to już 20. zmiana. Tym razem nowa wersja Pandy ma mieć wpływ na ok. 2,4% angielskich zapytań, a mniejszy wpływ na zapytania w innych językach - ok. 0,5% zapytań francuskich i hiszpańskich. Zgodnie z informacją podaną w serwisie SearchEngineLand:

"Google began rolling out a new update of Panda on Thursday, 9/27. This is actually a Panda algorithm update, not just a data update. A lot of the most-visible differences went live Thursday 9/27, but the full rollout is baking into our index and that process will continue for another 3-4 days or so. This update affects about 2.4% of English queries to a degree that a regular user might notice, with a smaller impact in other languages (0.5% in French and Spanish, for example)."

27 września był dniem, w którym rozpoczęto aktualizację Pandy. Jednak jej pełne wprowadzenie może potrwać 3-4 dni, a zatem zmiany pozycji związane z nią mogą być widoczne dopiero w tej chwili.

Wprowadzenie 20. aktualizacji Pandy zbiegło się w czasie z zapowiadana zmianą mającą na celu zmniejszenie widoczności słabej jakości tzw. EMD (exact-match domains). Matt Cutts w ostatnich dniach zapowiedział na Twitterze, że zmiany dotycące EMD nie są jedynymi, jakie zostały zaplanowane na najbliższy okres. Tym samym, analizując zmiany pozycji w ostatnim tygodniu, należy wziąć pod uwagę obie z tych zmian algorytmu Google.