Google SearchLiaison za pośrednictwem Twittera poinformowało, że w dniu dzisiejszym zakończone zostało wdrażanie aktualizacji algorytmu w regionalnych wynikach wyszukiwania.

Aktualizacja ta jest bezpośrednio powiązana z tzw. neural matching (neuronowe dopasowywanie) fraz i wyników do zapytań wpisywanych przez użytkowników (AI). Sztuczna inteligencja ma pomóc Google w lepszym zrozumieniu znaczenia fraz, powiązania słów kluczowych, kontekstu i intencji wyszukania. Dzięki lepszemu zrozumieniu kontekstu i intencji wyszukujących, Google może dopasować wyniki nie tylko w oparciu o wpisane słowa kluczowe czy wyrazy zamieszczone w nazwie i opisie danej firmy. Dzięki AI, algorytm może wykroczyć z analizą i dopasowaniem wyników poza wpisaną frazę czy słowa użyte bezpośrednio na stronie, aby lepiej a nawet "koncepcyjnie" dopasować wyniki do wyszukanego zapytania. Finalnie wyniki wyszukiwania mają być bardziej wartościowe i przede wszystkim bardziej trafne.

Google informuje, że aktualizacja ta wdrażana była od początku listopada do dnia dzisiejszego. Wdrożona została ona globalnie - dla wszystkich krajów i języków. Nowa aktualizacja nie wymaga od nas żadnych zmian, dotyczy ona sposobu rozumienia słów kluczowych i dopasowywania do nich stron w wynikach wyszukiwania.

Podobnie jak w przypadku aktualizacji BERT, nie można wdrożyć bezpośredniego planu naprawczego. Google zachęca natomiast do stosowania się do ogólnych wytycznych wyników regionalnych: https://support.google.com/business/answer/7091.

 

Źródło: https://twitter.com/searchliaison/status/1201549328801648643