Niemalże rok temu, 21 kwietnia 2015 roku, Google wprowadziło aktualizację algorytmu, dotyczącą widoczności stron internetowych i ich mobilnych wersji w wyszukiwarce, czyli tak zwany Mobilegeddon.
 
Założenie było proste, jeżeli strona internetowa nie posiada prawidłowo zoptymalizowanej wersji mobilnej, powinna liczyć się ze spadkami w wynikach wyszukiwania na rzecz stron, które mają dopracowaną mobilną wersję. Chwilę później, po ogłoszeniu tej elektryzującej wiadomości, sprecyzowano, że widoczność strony w wyszukiwarce, będzie dotyczyła jedynie wyszukiwarki w wersji mobilnej. Ponadto, jak czas pokazał, zmiana algorytmu była wprowadzana dość mozolnie i w wielu przypadkach (choć nie można generalizować) nie odbiła się drastycznie na stronach, które nie były responsywne. 
 
Wczoraj, 16 marca 2016 roku, Google oficjalnie potwierdziło, iż w maju tego roku rozpocznie się kolejna aktualizacja algorytmu. Zmiana będzie ukierunkowana na doprecyzowanie działania wyszukiwarki w wersji mobilnej, dla wyników stron posiadających wersję mobilną. Wprowadzona aktualizacja będzie stopniowo rozszerzać swój zasięg i ma zdecydowanie promować strony posiadające responsywność. Google zwraca także uwagę, iż wyniki wyszukiwania mobilnego będą wyraźnie dostosowane do urządzenia, na którym je odczytujemy.
 
Najprawdopodobniej, zaplanowana aktualizacja może definitywnie usunąć z mobilnych wyników wyszukiwania strony, które nie są dostosowane do odczytu na urządzeniach mobilnych. W tym miejscu warto przypomnieć, że jako "urządzenia mobilne" Google definiuje przede wszystkim smartfony. Tablety zostały skategoryzowane pod wersję desktopową wyszukiwarki.
Szansę na przetrwanie mogą mieć tylko serwisy, które posiadają wybitnie wartościową treść dla użytkownika, oraz nie posiadają konkurencji pod dane frazy. Jak będzie to wyglądało jednak w rzeczywistości, czas pokaże.
 
Jeżeli nie jesteś pewien, czy Twoja strona jest dostosowana do wersji mobilnej, czyli czy jest "mobile-friendly" - dokonaj weryfikacji na stronie przygotowanej przez Google: https://google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
 
Google zachęca również do zapoznania się z wytycznymi dla stron mobilnych: