Przedstawiam kolejny cykl zmian w Google. W tej części sporo zmian powiązanych jest z grafiką.

1. Zmiany w Google Grafika

Około 2 lata temu firma Getty Images rozpoczęła sądową batalię z Google, w której próbowała udowodnić, że gigant ułatwia kradzież zdjęć oraz tworzy "nielegalne" galerie obrazów w swojej wyszukiwarce. W sprawie zawarta została ugoda, na mocy której w wyszukiwarce Google Grafika wprowadzono kilka istotnych zmian.

Jedna z nich zostanie w mojej ocenia odczuta najbardziej, jest to usunięcie przycisku "pokaż obraz", który umożliwiał szybki podgląd danego zdjęcia w pełnej rozdzielczości bezpośrednio z wyszukiwarki.

Każde zdjęcie dostępne w Google Grafika posiada od dziś dopisek "Obrazy mogą być objęte prawami autorskimi".

Popularna funkcja wyszukiwania obrazem została wyłączona i nie jest już dostępna, tak więc nie odnajdziemy już tak łatwo tego samego zdjęcia, w większej rozdzielczości.

2. Zmiany dot. rozdzielczości zdjęć dla stron z AMP

Google zaktualizowało wytyczne dotyczące obrazów wykorzystywanych w serwisach z technologią AMP.

Od teraz minimalna rekomendowana szerokość obrazka to nie 696px a 1200px.

Źródło: https://developers.google.com/search/docs/data-types/article

3. Google rozsyła powiadomienia w GSC dla stron z małymi faviconami

Google za pośrednictwem Search Console rozsyła komunikat, który informuje webmasterów o tym, że favicon ich strony internetowej jest zbyt mały i powinien zostać zaktualizowany do wyższej rozdzielczości.
*Favicon to mała ikonka, która pojawia się na karcie strony w przeglądarce czy urządzeniu mobilnym.

Większość ze stron internetowych wykorzystuje favicon w w rozmiarze 16x16 lub 32x32 px.
Od teraz Google rekomenduje używanie rozmiaru 192x192 px.

Wyższa rozdzielczość rekomendowana jest ze względu na lepsze generowanie ikon stron w kartach Google Chrome oraz na urządzeniach mobilnych (np. w przypadku, gdy ktoś doda skrót strony na pulpicie swojego urządzenia).

4. Nowe Search Console

Nowa wersja Search Console dostępna jest już dla każdego użytkownika narzędzia. Google udostępniło zupełnie odświeżony panel, który na chwilę obecną oferuje niestety tylko 3 funkcjonalności w wersji BETA. Nie wiadomo kiedy do narzędzia dodane zostaną pozostałe zakładki znane ze starej wersji narzędzia. 

Pierwszą z odświeżonych funkcji jest zakładka skuteczność (wcześniej "Analityka wyszukiwania)".
Oferuje ona dostęp do 16 miesięcznej historii wyświetleń i kliknięć dla fraz i stron (wcześniej było to tylko 3 miesiące).

gsc
 

Drugą funkcjonalnością jest panel z informacjami na temat błędów indeksacji. W nowej wersji zawiera on konkretny powód niezaindeksowania danej podstrony.

gsc
 

Ostatnią zakładką, która dostępna jest w nowej wersji Search Console, jest ta informująca o sitemapach.
Na chwilę obecną informuje ona jedynie o dacie przesłania pliku sitemap, statusie pobrania i dacie ostatniego odczytu mapy.

gsc