Poniżej zbiór najważniejszych zmian w SEO we wrześniu 2020.

[30 września 2020] Google Moja Firma wyposażone zostało w nowe wykresy "wydajności" Twojej firmy.

[25 września 2020] John Mueller wyjaśnił, że anchor tekst jest najważniejszym sygnałem rankingowym dla linków i rankingu. W przypadku, gdy anchor tekst przybiera formę "czystego URL'a", treść otaczająca link (tzw. "kontekst") ma bardzo małe znacznie dla Google.

[23 września 2020] Bardzo duże zmiany w wynikach wyszukiwania okazały się problemami technicznymi Google a nie jak podejrzewano dużą aktualizacją algorytmu. Od 23 września do około 3 października Google borykało się z bardzo dużymi problemami związanymi z indeksowaniem mobilnym oraz przetwarzaniem tagów kanonicznych. Skutkowało to wyrzucaniem z indeksu wyszukiwarki podstron, które tam były czy bardzo dużym rotacjom wyników. To już kolejny problem Google w tym roku na tak dużą skalę.

[23 września 2020] Google udostępnia kod źródłowy swojego parsera pliku robots.txt napisanego w Javie i C++.

[22 września 2020] Google informuje o możliwości pokazania danych dotyczących formy wysyłki w wynikach wyszukiwania z wykorzystaniem mikrodanych. Dotychczas konieczne było wykorzystywanie Google Merchant Center.

[17 września 2020] Google informuje, że w najbliższej przyszłości planuje rozpoczęcie indeksowania wybranych podstron z wykorzystaniem protokołu HTTP/2.

[9 września 2020] Na jednym z hangoutów John Mueller poinformował, że obecnie odbudowanie widoczności w przypadku strony, która ucierpiała w wyniku Core Update (aktualizacja "głównego algorytmu") możliwe bez konieczności oczekiwania na kolejną aktualizację. Aktualizacje Core Update mają miejsce kilka razy do roku.