Poniżej zestawienie najważniejszych zmian i aktualności w styczniu 2022.

31 stycznia 2022 - Google Search Console zmienia sposób analizowania danych dot. BreadCrumbs i HowTo. Może wpływać to na ilość błędów i ostrzeżeń w narzędziu.

31 stycznie 2022 - Google udostępnia nową wersję URL Inspection API Search Console, która ułatwia dostęp do danych dla danego adresu URL.

28 stycznia 2022 - John Mueller informuje, że Google nie liczy wartości linków na poziomie domeny, a bardziej dla każdego z adresów URL. 

27 stycznia 2022 - Google testuje wyświetlanie nowego modułu "Ludzie szukają następnie" w wynikach wyszukiwania. Może to być świetny sposób na poznanie zachowań użytkowników :).

25 stycznia 2022 - Google aktualizuje informacje dot. danych uporządkowanych dla produktów. Pojawia się tam nowość do umożliwiająca dodanie "samochodu" jako subkategorii mikrodanych dla produktu, więcej tutaj.

24-27 stycznia 2022 - Dane dotyczące wyświetleń i kliknięć w Search Console mogą być zaburzone z związku z problemami technicznymi.

22 stycznia 2022 - Google uruchamia beta Google Play Games dla PC w Korei, Taiwanie i Hong Kongu.

21 stycznia 2022 - Google ogłasza nowy tag robots: indexifembedded. Służy on decyzji o indeksowaniu m.in. iframe. 

18 stycznia 2022 - Yoast uruchamia wtyczkę YOAST SEO dla platformy Shopify.

15 stycznia 2022 - Raport Page Experience Signals w Search Console zawiera obecnie również dane dla urządzeń desktopowych!

6 stycznia 2022 - Microsoft Bing udostępnił plugin IndexNow dedykowany systemowi Wordpress. Przypomnijmy, że IndexNow to technologia, która pozwala na bardzo szybkie indeksowanie nowych zasobów w wyszukiwarkach jak Microsoft Bing i Yandex (więcej o IndexNow).