Przedstawiam zestawienie najważniejszych zmian i aktualności w kwietniu 2023.


26 kwietnia 2023 - Google zmienia sposób pokazywania nazw domen w wynikach.


25 kwietnia 2023 - Bing pokazuje od teraz favicony i nazwy domen w wynikach.


21 kwietnia 2023 - w dokumentacji poświęconej systemom rankingowym (znajdziecie ją tutaj) szybkość, mobilność i SSL zostały oznaczone jako wycofane systemy rankingowe. Jednocześnie znajduje się tam adnotacja, że szybkość strony jest obecnie składową systemu „jakości strony”. SSL, mobilność i szybkość nie są (o ile były) ważnymi i czynnikami rankingowymi, a jedynie sygnałami dla innych systemów rankingowych.


19 kwietnia 2023 - Google opublikowało porady dot. „Roli jakości strony w procesie tworzenia przydatnych treści”. Warto się z nimi zapoznać, znajdziecie je tutaj


17 kwietnia 2023 - Google rozszerza wyświetlanie informacji o dostawie w wyszukiwarce. Zapewne dostaliście już powiadomienie z Search Console o możliwości uzupełnienia tych danych. Szczegóły znajdziecie tutaj.


13 kwietnia 2023 - Google wprowadza zmiany w sposobie wyświetlania materiałów wideo w wyszukiwarce oraz ich raportowanie w Search Console. Wideo musi być uznane za główną treść, aby pojawić się w wynikach wyszukiwania – szczegóły tutaj.


12-25 kwietnia 2023 - od 12 do 25 kwietnia Google wdrażało aktualizacje Google Reviews update. Więcej na temat tej aktualizacji przeczytacie tutaj i tutaj.


11 kwietnia 2023 - Na blogu Google pojawiło się podsumowanie walki ze spamem w roku 2022.


6 kwietnia 2023 - Google CEO Sundar Pichai zapewnia, że chatbot pojawi się również w wyszukiwarce Google.