Poniżej zestawienia najświeższych informacji z kwietnia 2020.

[3 kwietnia 2020] Google udostępnia informacje i wytyczne dotyczące wdrażania danych strukturalnych z wykorzystaniem Google Tag Managera.

[3 kwietnia 2020] Na blogu Google Webmaster Central pojawił się wpis opisujący nowe dane strukturalne, które pokazują informację dotyczącą działania firmy w czasie COVID-19, bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

[6 kwietnia 2020] Google kończy wsparcie dla danych strukturalnych wdrażany w oparciu o data-vocabulary.org. Jeśli je wykorzystywałeś musisz czym prędzej przejść np. na oznaczenia danych z schema.org. Poprawność danych sprawdzisz tutaj.

[14 kwietnia 2020] Google informuje o możliwych opóźnieniach i problemach z publikacją i aktualizacją danych w Google Moja Firma z powodu COVID-19.

[14 kwietnia 2020] Jeśli Twoja strona nie posiada wygenerowanych sitelinków w wynikach wyszukiwania, to jej struktura jest prawdopodobnie "zbyt płaska". Wszystkie strony podlinkowane są na równo, stąd Google nie wie co mogłoby wyróżnić w wynikach.

[21 kwietnia 2020] Na blogu Pawła Gontarka opublikowany został ciekawy wpis dotyczący wykorzystania Google Tag Mangera na potrzeby wstrzykiwania kodu dla SEO.

[23 kwietnia 2020] Google wdraża podpowiedzi dotyczące wyszukiwania, dla zapytań, które nie zwróciły zadawalających wyników.

[28 kwietnia 2020] Gary Illyes informuje, że szybkość serwisu jest "malutkim" czynnikiem rankingowym, którego znaczenie porównywalne jest z posiadaniem w HTTPS.

[29 kwietnia 2020] John Mueller potwierdza że tzw. "Sitelinks Search Box" pokazywany jest przez algorytm rzadko, nawet w przypadku gdy strona posiada wdrożone odpowiednie dane strukturalne.

[29 kwietnia 2020] Google rozważa opóźnienie pełnego przejścia na mobile first-index ze względu na COVID-19.

[30 kwietnia 2020] Seowcy z całego świata donoszą o aktualizacji algorytmu Google z 28 na 29 kwietnia 2020. Bardzo wiele osób informuje o spadku ich stron z rzecz serwisów robionych spamowymi linkami. 

[30 kwietnia 2020] SeroundTable.com informuję, że Google w przypadku gdy Twoja strona nie działa, Google może zacząć wyindeksowywać ją z wyszukiwarki nawet już po 2 dniach!

[30 kwietnia 2020] John Mueller informuje, że Google definitywnie nie wykorzystuje danych z Google Analytics do indeksacji serwisu.