Gary Illyes ogłosił, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy Google planuje uruchomić nowy „indeks dla stron mobilnych” - co przyczyni się do jeszcze większego zróżnicowania wyników na urządzeniach mobilnych i desktopowych.

Obecnie wyszukiwarka korzysta z jednego (desktopowego) indeksu stron, gdzie różnice w wynikach mobilnych wynikają z dodatkowych sygnałów, jak przystosowanie serwisu do wyświetlania na smartfonach itp.

Indeks dla stron mobilnych ma zostać tym głównym i zepchnąć desktopowy na drugie miejsce. Gary dodał również, że indeks desktopowy nie będzie już tak mocno rozwijany, gdyż priorytetem będzie nowy i świeższy indeks dla stron mobilnych.

Zmiana ta spowoduje zupełne rozdzielenie wyników wyszukiwania na te desktopowe oraz mobilne. Oddzielny indeks może pozwolić na kolejne, spore zmiany w algorytmie wyszukiwarki dla wyników mobilnych.

Źródło: http://searchengineland.com/google-divide-index-giving-mobile-users-better-fresher-content-261037

Podczas konferencji Pubcon Gary Illyes podzielił się z publicznością również informacjami na temat algorytmów Google. Poniżej dwa z nich dot. Pingwina w wersji 4.0.

Gary poinformował, że Pingwin 4.0, który ma działać w czasie rzeczywistym (uruchomiony 23.09.2016 r.) został z sukcesem wdrożony do wszystkich centrów danych Google. Oznacza to, że nowy Pingwin działa już wszędzie – czy będzie to oznaczać koniec wahań pozycji? A może jeszcze większy? W Polsce wahania nadal są spore.

W swoim występie dodał również, że jeśli nowa wersja Pingwina przyłapie stronę na sztucznym pozyskiwaniu linków w celu manipulacji pozycjami, to może podjąć decyzję o odcięciu sygnałów dla wszystkich linków prowadzących do serwisu – zarówno tych złych jak i dobrych.

Źródła: http://searchengineland.com/google-penguin-4-roll-done-261000

https://www.seroundtable.com/google-penguin-discount-all-links-22842.html