Podczas ostatniej edycji konferencji Pubcon Pro, Gary Illyes dość szczegółowo omówił jak budować proste i przyjazne adresy URL. Na jednym z jego slajdów znalazła się informacja mówiąca o tym, by nie używać w nich tzw. hashtagów (znaku "#").

Informacja ta wywołała dyskusję, bowiem znaki "#" używane są często w strukturach adresów URL stron internetowych, np. do tworzenia tzw. kotwic, które umożliwiają przewijanie strony do wybranego div'a bez jej przeładowania.

Gar Illyes sprecyzował, że linki ze znakiem # są jak najbardziej ok, o ile wykorzystywane są do wskazywania i przewijania serwisu do treści, które zostały już załadowane.

Nie należy natomiast wykorzystywać linków z hashtagami w elementach, które dynamicznie doładowują treści. Tego typu rozwiązanie jest dość często stosowane np. podczas doładowania artykułów, po przewinięciu serwisu do końca danej strony. Gary poinformował, że w tym konkretnym wypadku Google nie zobaczy tych treści oraz ich nie zindeksuje.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-no-hashtags-in-urls-26537.html