17 maja Google oficjalnie dodało zakładkę kart rozszerzonych (z ang. rich cards) do panelu Search Console, umożliwiając tym samym ich wdrażanie w serwisach internetowych przez webmasterów.

Karty rozszerzone są kolejnym poziomem mikrodanych korzystających z oznaczeń schema.org. Pozwalają one na oznaczenie treści dla robotów wyszukiwarek, co może przyczynić się do ich lepszej prezentacji w wynikach wyszukiwania. O to zrzut przedstawiający ewolucję wyników wyszukiwania dla karuzel w wynikach mobilnych. Zrzut przedstawia historię zmian od standardowych wyników po wyniki z kartami rozszerzonymi:

rich cards
Źródło zdjęcia: Blog webmasterów Google

Karty rozszerzone pozwalają na lepszą prezentację treści niezależnie na wszystkich urządzeniach. Na chwilę obecną są one jednak wyświetlane tylko dla dwóch typów zapytań: przepisów i filmów w mobilnej wersji wyników Google.com. Większa liczba urządzeń oraz typów zostanie wprowadzona w niedalekiej przyszłości.

Jak widać na zrzucie, w kartach rozszerzonych prezentujących przepisy zrezygnowano zupełnie z opisów na rzecz dużych zdjęć produktów.

Nowa zakładka poświęcona kartom roszerzonym w Search Console pozwala na wygodne śledzenie statystyk indeksacji oraz poprawności wdrożenia tej funkcjonalności w serwisie.

rich cards - raport Search Console
Źródło zdjęcia: Blog webmasterów Google

Szczegółową dokumentację znaleźć można pod adresem: https://developers.google.com/search/docs/guides/search-features 

Poprawność wdrożenia kart rozszerzonych sprawdzić można w narzędziu do testowania danych strukturalnych Google: https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/

Wszelką pomoc uzyskać można na forum webmasterów.

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/05/introducing-rich-cards.html