Na profilu Google Webmasters pojawiła się właśnie informacja o zmianie w aktualizacji mobile-friendly.

Stosowanie zakrywających całą stronę komunikatów zachęcających do zainstalowania aplikacji mobilnej może sprawić, że Google przestanie uznawać stronę za mobile-friendly. Wyszukiwarka zaleca stosowanie mniejszych formatów tego typu komunikatów.

Informacja z profilu Google Webmasters

Zmiana została wdrożona wczoraj, tj. 1 listopada 2015 r., a jej celem jest ułatwienie użytkownikom w dotarciu do głównej treści serwisu.

Przypomnijmy sobie, że Mobile-Friendly Update (w branży przyjęła się nazwa Mobilegeddon) miał miejsce 21 kwietnia br. i wyjątkowo, został on dużo wcześniej zapowiedziany przez Google. Jego celem miało być premiowanie stron dostosowanych do urządzeń mobilnych, przy czym miało to dotyczyć wyłącznie wyników wyszukiwania uzyskiwanych na smartfonach.

Szczegóły na temat zapowiadanej od września zmiany: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2015/09/mobile-friendly-web-pages-using-app.html