Wpis archiwalny

Uwaga: w marcu 2016 r. Google ogłosiło, że wycofuje się z wyświetlania PR w toolbarze. Nie oznacza to jednak rezygnacji z uwzględniania PR w rankingu. 

Dzisiaj rozpoczęła się długo oczekiwana przez niektórych aktualizacja tPR. Sugerując się ostatnimi wypowiedziami Matta Cuttsa, można było wnioskować, że kolejnej aktualizacji może w ogóle nie być, a już z pewnością nie w tym roku. Jak widać, Mikołajki zaskoczyły nas pod tym względem. Wszystkie zmiany w PR możecie prześledzić w zakładce Alerty -> PR.

Pamiętajmy, że zazwyczaj okres poprzedzający aktualizację toolbarowego PR charakteryzuje się stagnacją w pozycjach (zamrożeniem wyników), a krótko po zakończeniu update'u widać spore zawirowania w wynikach wyszukiwania.

Na forach i blogach branżowych głośno zrobiło się o aktualizacji, której nikt się nie spodziewał. Jak się okazało z wpisu Matta Cuttsa na Twitterze:

aktualizacja PR odbyła się przy okazji pracy zespołu Google nad naprawą innej usługi. Ich zdaniem łatwiej było wdrożyć zmianę odświeżając te dane, niż przy zachowaniu starych.