Właśnie udostępniliśmy możliwość połączenia danych z SeoStation w Google Data Studio przy pomocy dedykowanego konektora danych. Rozwiązanie to umożliwia dołączenie danych pochodzących z SeoStation do raportu GDS. Dzięki temu do zwykle raportowanych danych można dołączyć również dane o pozycjach monitorowanej w SeoStation strony. Wszyscy którzy korzystają z własnych szablonów GDS w prosty sposób mogą je wzbogacić o dane dotyczące efektów pozycjonowania. Dla wszystkich, którzy nie korzystają jeszcze z takiej możliwości raportowania, przygotowaliśmy darmowy, w pełni funkcjonalny szablon. Umożliwia on nie tylko wyświetlenie danych o pozycjach strony monitorowanej w SeoStation, ale również umożliwia praktyczne i przydatne połączenie tych danych z danymi z Google Search Console i Google Analytics. Dzięki temu otrzymujemy raport obrazujący wpływ prowadzonych działań SEO na widoczność witryny, ale także powiązać pozycje z liczbą wyświetleń, kliknięć lub średnim CTR dla fraz monitorowanych w SeoStation.

W jaki sposób połączyć dane przy pomocy konektora Google Data Studio?
1. Przejdź do zakładki Google Data Studio w ustawieniach konta SeoStation. Wybierz opcję “wygeneruj klucz”


 


2. Przejdź do Google Data Studio klikając link kierujący do konektora.

 

3. Przekopiuj GDS ID, ID Klienta do formularza konektora SeoStation. ID strony znajdziesz klikając w SeoStation na nazwę wybranej strony i kopiując fragment adresu URL (np. dla https://panel.seostation.pl/monitor,pozycje,12345 ID strony to 12345).



 

 


W jaki sposób skorzystać z szablonu SeoStation i podłączyć własne źródła danych?

1. Otwórz szablon raportu SeoStation (https://datastudio.google.com/s/lkw7Rq7qO1M wersja GA Universal lub https://datastudio.google.com/s/ryvwaqjztmg wersja GA4), kliknij ikonę 3 kropek w prawym górnym rogu okna i wybierz opcję “ Zrób kopię”.


 

2. Podmień źródła danych na swoje zaczynając od połączenia z konektorem SeoStation. Odszukaj konektor SeoStation pośród dostępnych źródeł. Jeśli nie odnajdziesz go na liście, przejdź pod adres https://datastudio.google.com/datasources/create?connectorId=AKfycbzbIKuf9wFAIp3Udtfyt7DtvvDVqRGTegz5RJtY0XFak_qXMTr1WrLRtUH2Nxfqy5Hy, a następnie spróbuj ponownie. Zezwól na połączenie z konektorem.

3. Przejdź do ustawień w swoim koncie SeoStation i wybierz zakładkę “Google Data Studio”. Kliknij “Wygeneruj klucz” aby przygotować dane niezbędne do połączenia.

4. Przekopiuj GDS ID, ID Klienta do formularza konektora SeoStation. ID strony znajdziesz klikając w SeoStation na nazwę wybranej strony i kopiując fragment adresu URL (np. dla https://panel.seostation.pl/monitor,pozycje,12345 ID strony to 12345).

 

5. Po połączeniu z konektorem SeoStation, podłącz dane z GA Universal lub GA4 (w zależności, którą wersję szablonu wybrałeś). 

Upewnij się, że wybierasz poprawne konto, usługę i widok, do tej samej strony, którą monitorujesz w SeoStation.

6. Powtórz proces dodając tym razem dane z Search Console (Site) i Search Console(URL) 7.

7. Po podłączeniu wszysktich źródeł danych, wybierz opcję “Kopiuj raport”.

Teraz możesz już korzystać z raportu na podstawie swoich źródeł danych. Możesz także zmienić jego nazwę i udostępnić klientom.