O tym, że szybkość ładowania stron mobilnych ma znaczenie, nie musimy przypominać. Google udostępniło właśnie dwa nowe narzędzia, które mają pomóc webmasterom w trakcie tworzenia stron.

Speed Scorecard

SpeedScorecard, czyli karta wyników prędkości, umożliwia porównanie szybkości ładowania się Twojej strony mobilnej ze stronami mobilnymi konkurencji. Na chwilę obecną narzędziem możemy analizować prędkość stron z 12 różnych krajów (Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Australia, Kanada, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Japonia, Holandia, Hiszpania, Szwecja). Na liście na razie nie jest dostępna Polska.

Skorzystanie z narzędzia jest banalnie proste. Wystarczy wybranie odpowiedniego kraju, technologii 3G lub 4G i wpisywanie kolejnych adresów URL stron mobilnych, które chcemy ze sobą porównać. Narzędzie uporządkuje wyniki podając je od stron ładujących się najszybciej do stron, których czas ładowania się jest najdłuższy. To świetny sposób, aby zobaczyć, jak wypadamy na tle konkurencji.

Narzdzie dostępne jest na stronie: https://www.thinkwithgoogle.com/feature/mobile/

A tak wygląda to w rzeczywistości:

Należy pamiętać, że prędkość ładowania się witryny mobilnej jest niezwykle istotna. Jeżeli strona ładuje więcej niż kilka sekund, większość osób zrezygnuje z jej odwiedzenia.

Google rekomenduje, aby mobilna prędkość ładowania się witryny przy połączeniu 3G wynosiła 5 sekund, a przy połączeniach 4G 3 sekundy.

Kalkulator wpływu

Google, na podstawie statystyk oszacował, że każda sekunda dłużej ładowania się strony to średni spadek liczby konwersji na poziomie nawet 20%. Dlatego, oprócz karty wyników prędkości, Google udostępniło drugie narzędzie, jakim jest kalkulator wpływów. Ma on za zadanie mierzyć potencjalny zysk, jaki można osiągnąć z szybszego ładowania się strony mobilnej.

Na wstępie, do kalkulatora, należy wprowadzić kilka podstawowych informacji: adres URL badanej witryny, prędkość jej ładowania, miesięczną liczb odwiedzin, średni koszt zamówień oraz współczynnik konwersji.

Za pomocą suwaka można sprawdzić, o ile wzrosną potencjalne zyski ze strony przy zwiększaniu  prędkości jej ładowania.

źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-mobile-speed-scorecard-compare-speed-sites/240395/