A oto kolejny nasz Partner, którego znajdziecie w zakładce z bonusami w swoich kontach - GoodContent.

Problem z realizacją treści internetowych może być spory, szczególnie gdy zlecasz ich bardzo dużo, nie masz swojej rozbudowanej bazy autorów lub na tyle dużego doświadczenia, by szybko skontaktować się z odpowiednim copywriterem. To działa też w drugą stronę. Nie masz zleceń, ponieważ dopiero rozpoczynasz swoją karierę pisarską, nie nawiązałeś jeszcze kontaktu z dużą agencją lub na pisanie poświęcasz swój dodatkowy czas poza pracą. Tego nie wystarcza na przeglądanie wpisów w grupach copywriterskich. GoodContent to platforma będąca buforem pomiędzy zamawiającym, a realizującym zlecenie. Oto, kto i w jaki sposób może na niej skorzystać.

GoodContent od strony zamawiających treści

Każdy, kto na powaznie zajmuje się pozycjonowaniem witryn lub realizuje różnego rodzaju działania content marketingowe wie, ile czasu zajmuje wyszukanie odpowiednich osób do konkretnych zleceń. Skutecznym rozwiązaniem wydawałoby się posiadanie spersonalizowanej bazy copywriterów (tylko na wyłączność i usystematyzowanych w grupy tematyczne). Tworzenie prywatnej bazy autorów jest jednak nie tylko zadaniem dość czasochłonnym, ale również generującym spore koszty. Autorskie bazy często nie wyczerpują też naszego zapotrzebowania. Problem pojawia się, gdy trzeba zrealizować zlecenie expres, w okresie trwających urlopów, świąt lub gdy temat jest szczególnie trudny.

Prawie zawsze okazuje się, że pracując w dużej agencji lub prowadząc kilka większych projektów jednocześnie w najbardziej newralgicznym okresie brakuje rąk do pracy. Sytuacja jest trudna, ponieważ klient musi być zadowolony.

W takich sytuacjach najszybszym i najlepszym sposobem na dotarcie do sprawdzonych copywriterów będzie skorzystanie z dużej platformy zrzeszającej piszących. GoodContent to jedno z takich miejsc, gdzie aktualnie zarejestrowano aż 20 000 copywriterów.

Własna baza copywriterów – dlaczego to rozwiązanie nie jest optymalne?

Nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, żebyś współpracował z kilkoma, kilkunastoma ulubionymi autorami artykułów. To rozwiązanie, z doświadczenia wielu managerów, nie jest jednak specjalnie korzystne. Po pierwsze warto wziąć pod uwagę to, ile czasu traci się nie tylko na poszukiwanie redaktorów do współpracy, ale również formalności związane z całą procedurą rozliczania ich pracy.

Do tego dochodzą kłopoty organizacyjne. Pewnie nieraz zdarzyło Ci się, że redaktor, któremu zleciłeś artykuł nagle się rozchorował, zrezygnował z pisania lub po prostu totalnie się nie sprawdził. Takie sytuacje mrożą krew w żyłach szczególnie wtedy, gdy czasu do oddania raportu klientowi pozostało naprawdę niewiele, a po przejrzeniu bazy okazuje się, że nie masz innych rąk do współpracy.

 

Podkreślmy to jeszcze raz:

Własną bazę copywriterów należy budować i posiadać, ale nie warto liczyć tylko na nią. Wielu managerów praktykuje następujący system pracy: stałe zlecenie rozdysponowuje zaufanym autorom. Większe zlecenia, jednorazowe rzuty i artykuły pozycjonujące zleca na zewnątrz, najczęściej korzystając z takich platform, jak GoodContent. Szybko, oszczędzając czas i finanse.

 

Kiedy i do jakich zleceń warto dobierać copywriterów z własnej bazy?

  • Przy zleceniach stałych, specjalistycznych, gdzie konieczna jest stała współpraca redaktor – klient,

  • Jeśli nie zależy nam na czasie – w przypadku zleceń długoterminowych.

Tworzenie artykułów za pośrednictwem platformy GoodContent – kiedy warto?

Szukasz miejsca, gdzie szybko zlecisz treści, ponieważ jak to zwykle bywa, potrzebujesz ich dosłownie na wczoraj? Tutaj pomocna okaże się platforma, gdzie przez cały proces zamówienia, a potem przyjęcia zlecenia i realizacji przejdziesz możliwie szybko.

Jak działa GoodContent?

Najpierw kilka słów o samej platformie. Aktualnie jest tam zarejestrowanych około 20 tys. copywriterów, którzy realizują różnej jakości zlecenia. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że to sporo, a odnalezienie się w gąszczu różnych autorów będzie trudne, jednak nic bardziej mylnego. Ty, czyli zamawiający masz możliwość już po pierwszym dobrze wykonanym zleceniu, kierować kolejne tylko do jednego autora (choć warto wypróbować kilku redaktorów, by poszerzyć swoją bazę w platformie). Służy do tego opcja tworzenia zleceń prywatnych, do podglądu tylko dla określonych copywriterów.

Na początek warto umieścić w platformie kilka większych zleceń i poczekać na wyniki. Pamiętaj, jednak, że jakość napisanego artykułu nie będzie zależała tylko od umiejętności określonej osoby, ale wpływ będzie miała na to także kwota, jaką zarezerwujesz na wykonanie zadania oraz wytyczne (im bardziej rozbudowane, tym lepiej).

 

To warto określić w wytycznych o zleceniu:

- minimalną liczbę zzs, można też podać maksymalną, jeśli faktycznie ma to dla Ciebie znaczenie

- liczbę nagłówków i akapitów, z których powinien składać się artykuł

- słowa kluczowe i ich nasycenie w artykule (warto wspomnieć, że najważniejsze słowo kluczowe powinno się znajdować we wstępie, nieopodal linka oraz w przynajmniej jednym nagłówku)

- formę linków – dokładne wytyczne dotyczące anchoru i url-a

- informacje ważne (do podkreślenia w treści) i takie, które na pewno nie powinny znaleźć się w artykule

 

Im więcej wytycznych, tym większe prawdopodobieństwo, że zlecenie zostanie wykonanie nie tylko poprawnie, ale przede wszystkim zgodnie z założeniami klienta i powstałym briefem.

 

Pamiętaj! Nie obawiaj się ani tego, że artykułu nie otrzymasz, ani tego, że będziesz musiał zapłacić za treść, która totalnie nie spełnia Twoich oczekiwań. W platformie możesz po pierwsze odrzucić mało atrakcyjne treści (wówczas zarezerwowane środki trafiają z powrotem na konto), po drugie realizacja zlecenia przez jednego autora nie może przekraczać więcej niż 6 godzin.

 

Dlaczego nikt nie rezerwuje Twojego zlecenia? Najprawdopodobniej cena za określony artykuł jest zbyt niska. Przemyśl, czy dostępny budżet nie pozwoli Ci na zoptymalizowanie kosztów.

 

Zamawianie treści w platformie GoodContent w pigułce:

- artykuły dopasowane do tego, jak prezentuje się zlecenie

- szybki czas realizacji do 6 godzin na 1 artykuł (przy czym jednocześnie możesz zlecić nawet kilkaset treści)

- optymalny koszt – sam decydujesz, ile wydajesz

- rozliczeniem treści zajmuje się platforma

- treści są unikalne, ponieważ każdą z nich skanuje system antyplagiatowy

- za odrzucone treści nie płacisz

- współpraca tylko ze sprawdzonymi copywriterami (wystarczy wybrać opcję prywatnego zlecenia)


Garść ułatwień dla klientów platformy – sprawdź z kim będziesz współpracował!

Każdy zamawiający w platformie GoodContent ma możliwość sprawdzenia listy copywriterów. Takie informacje widzi w zakładce dotyczącej informacji o specjalizacji oraz ilości zatwierdzonych i odrzuconych treści. Może zablokować osobę, z którą poprzednia współpraca się nie układała lub kierować swoje zlecenia tylko do tych osób, które rzetelnie wykonywały swoją pracę.

 


Lista copywriterów – widok z platformy GoodContent

Ważne jest również to, że z określonym copywriterem można kontaktować się przez specjalny komunikator, umieszczony bezpośrednio w panelu. Dzięki niemu można szybko i sprawnie:

  • przesłać materiały dodatkowe,

  • skontaktować się w sprawie doprecyzowania zlecenia i określić czas jego realizacji,

  • przesłać dodatkową opinię dotyczącą napisanej treści (ocenę można nadać z automatu).

Uwaga, na akceptację treści masz 7 dni, a treści do zatwierdzenia znajdują się w zakładce nierozpatrzone treści. Po przeczytaniu artykułów możesz go zaakceptować, nadać ocenę, odrzucić lub poprosić o poprawki.


<Ocena artykułu – widok z platformy GoodContent

 

Zatwierdzone treści można natomiast pobrać przy zleceniu w zakładkach:

1. aktualnie realizowane - jeśli nie zostały zrealizowane wszystkie teksty z danego zlecenia,

2. zrealizowane/anulowane - po zakończeniu zlecenia.

Dodatkowo system ma możliwość pobrania na raz wszystkich treści przy danym zleceniu w różnych rozszerzeniach htlm., word, xml czy też do wybranego sklepu internetowego.


Zestawienie artykułów w trakcie realizacji – widok z platformy GoodContent



Eksport treści do e-commerce – widok z platformy GoodContent

GoodContent dla copywriterów? Kilka słów o tym, jak korzystać

Platformy z dostępnymi zleceniami dla autorów to dobre rozwiązanie szczególnie dla tych osób, które dopiero rozpoczynają swoją karierę pisarską. Nie muszą się obawiać o brak pracy i też nie tracą czasu na wyszukiwanie zleceń. Ponadto, zdobywają doświadczenie na takich treściach, w których aktualnie czują się dobrze, z czasem podwyższając sobie poprzeczkę.

Rozpoczynając od najprostszych treści i idąc ku trudniejszym nie zrażamy do siebie klientów i co ważne nie palimy za sobą mostów. Obiecywanie wysokich kwalifikacji w CV, bez dobrego warsztatu pisarskiego, szybko zostanie zweryfikowane, a zlecenie najpewniej zablokowane.

W GoodContent swoją ścieżkę kariery odnajdą także wyspecjalizowani autorzy, którzy już po kilku realizacjach, najpewniej będą dobierani do stałych zleceń (a przynajmniej jest taka szansa, jeśli klient doceni ich umiejętności). Sprawdzeni autorzy mogą korzystać z wyższych stawek i lepiej zarabiać.

Każdy copywriter przechodzi w platformie podobną ścieżkę. Rozpoczyna się od standardowych, ogólnodostępnych zleceń. Zwykle są to artykuły lub opisy produktów, za nieco niższe stawki, ale mało wymagające. Po realizacji puli artykułów, można wskoczyć na wyższą półkę i korzystać z lepszych ogłoszeń. Tak naprawdę sporo zatem zależy od Ciebie.

Jedno jest pewne, zleceń jest naprawdę sporo. Praktycznie każdego dnia, będziesz mógł zarezerwować zlecenie i dodać jakąś wartość do swojego portfela. Co ważne, artykuły dobierasz sam, nikt Ci ich nie narzuca, a na realizację każdego masz 6 godzin (dopiero po napisaniu wybranej treści, możesz przejść do kolejnej pozycji).

Czy platforma GoodContent jest dla mnie? Sprawdź, wypróbuj, oceń i wyciągnij wnioski. Nic nie sprawdza się lepiej, jak praktyczne wykorzystanie dostępnych rozwiązań!