A gdyby tak stworzyć dwa różne title tagi na jednej stronie, jeden dla urządzeń mobilnych oraz jeden dla komputerów? Czy ze względu na mobile first index, Google zaindeksuje wersje dla mobilnych, a standardową zignoruje?

Takimi przemyśleniami podzielił się pewien użytkownik Twittera i poprosił o wyjaśnienie John Muellera. W odpowiedzi, John, przyznał, że dla Google liczą się tylko treści „skonsumowane” przez Googlebota dla wersji mobilnych.

 

twitter pytanie

 

W takim przypadku, w jakim celu używać dwóch title tagów, skoro jeden i tak zostanie zignorowany? John Mueller rzucił światło na tą kwestię w dalszej części konwersacji.

Ewidentnie, użytkownik Twittera, dążył do uzyskania jednoznacznej odpowiedzi czy powinien usunąć zdublowany tag tytułowy ze swoich stron. John Mueller dał do zrozumienia, że to nie ma sensu zwłaszcza, że nawet przed polityką mobile first index, indeksowano tylko jeden title tag. Oczywiście, wtedy jeszcze ten z wersji przeznaczonej na komputery.

twitter pytanie 2

Reasumując, nie ma potrzeby tworzenia osobnych tagów title z przeznaczeniem dla urządzeń mobilnych oraz dla wersji standardowej.

źródło: https://www.seroundtable.com/different-title-tags-for-mobile-desktop-seo-26639.html