1. Kary za "event" markup

Na oficjalnym blogu webmasterów pojawił się wpis, w którym Google ostrzega przed nieprawidłowym wykorzystywaniem danych strukturalnych (schema.org itp.). Wszystkie witryny, które wykorzystują dane strukturalne w sposób nieprawidłowy mogą otrzymać karę ręczną za tego typu praktyki. Jest to równoznaczne z usunięciem wszystkich pozostałych danych strukturalnych z wyników wyszukiwania.

Okazuje się bowiem, że wielu webmasterów wykorzystuje te elementy do uatrakcyjnienia wyników swojej strony w sposób nieprawidłowy. Przykładowo, schema dla wydarzeń wykorzystywana jest do pokazywania "promocji":

dane

Źródła: https://webmasters.googleblog.com/2017/11/a-reminder-about-event-markup.html
http://www.thesempost.com/google-manual-actions-event-markup-spam-search-results/

2. Jeszcze więcej danych strukturalnych w Google

Podczas Pubcon 2017, Gary Illyes zapowiedział, że Google planuje rozbudować wyniki wyszukiwania o nowe funkcjonalności, których działanie zostanie oparte o dane strukturalne. Ważne będzie już nie tylko to, czy wykorzystujemy w swoich serwisach dane strukturalne (jak schema.org), ale również to, co z ich wykorzystaniem oznaczamy oraz które konkretnie ich typy wykorzystujemy.

Źródło: http://www.thesempost.com/google-adding-structured-data-search-features-search-results/

3. Google Trends z nowymi danymi

Od teraz w Google Trends sprawdzisz trendy słów kluczowych nie tylko w wyszukiwarce, ale również w: "YouTube search", "Google Shopping" oraz "News search & Image search".

Źródło: https://searchengineland.com/google-trends-now-shows-data-youtube-search-google-shopping-news-search-image-search-287333

4. Google wydłuża meta description

Google potwierdziło, że dla niektórych zapytań zwiększona została maksymalna długość meta description. Dla części stron maksymalna długość opisu została wydłużona do nawet 320 znaków! Pozwoli to na lepsze opisanie wyniku strony internetowej:

meta

Źródło: https://searchengineland.com/google-officially-increases-length-snippets-search-results-287596

5. Przycisk "Donate" dla organizacji non-profit w USA

W wynikach wyszukiwania Google.com pojawił się "Donate button", który umożliwi wsparcie organizacji non-profit bezpośrednio z wyników wyszukiwania: 

Źródło: https://searchengineland.com/google-adds-donate-button-directly-search-results-select-number-u-s-based-nonprofits-287412