Google po raz pierwszy daje wyraźny sygnał w tym temacie. I choć o tym, że szybkość wczytywania stron nabiera coraz większego znaczenia, mówi się od dawna, to dopiero teraz wyszukiwarka prezentuje nam "czarno na białym", że sprawę należy potraktować poważnie.

Google na pierwszy ogień wzięło strony wyświetlane na urządzeniach mobilnych. W wynikach wyszukiwania możemy wkrótce zobaczyć następujący obrazek:

etykiety Google w SERP dla urządzeń mobilnych

Jak widać, strony wczytujące się wolno na urządzeniach przenośnych otrzymały łatkę „slow”, ostrzegającą użytkowników, że oczekiwanie na wgranie strony może potrwać. A że nikt nie lubi czekać, możemy przewidzieć konsekwencje – userzy prawdopodobnie zignorują oznaczone strony i przejdą do niżej wyświetlonych serwisów, pozbawionych tej etykiety. To chyba najlepsza motywacja, by poważnie potraktować wersje naszych witryn dedykowanych na urządzenia mobilne i poprawić ich prędkość wczytywania.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-slow-label-19914.html