Zgodnie z informacją na blogu Google:

Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results. Consequently, users will find it easier to get relevant, high quality search results that are optimized for their devices.

Oznacza to, że od 21 kwietnia 2015 r. Google będzie brało pod uwagę nowy czynnik rankingowy, jakim jest posiadanie wersji mobilnej strony. Zmiana ta dotyczyć będzie wyłącznie wyników wyszukiwania dla urządzeń mobilnych, a nie standardowych wyników wyszukiwanych przy użyciu komputerów. Wygląda więc na to, że wprowadzenie do wyników etykiet "Na komórki" (w angielskiej wersji wyników jest to etykieta "Mobile-friendly") było jedynie zapowiedzią większych zmian.

Oprócz tego, od kilku tygodni Google masowo wysyła powiadomienia na temat braku dostosowania stron do urządzeń mobilnych.

Komunikat o braku mobilnej wersji strony

Wraz z nimi otrzymujemy najważniejsze wskazówki odnośnie dalszego postępowania. Pamiętajmy zatem o wykonaniu testu optymalizacji mobilnej możliwemu dzięki narzędziu udostępnionemu przez wyszukiwarkę. Poniżej znajduje się fragment wyniku dotyczącego strony nieprzystosowanej do urządzeń mobilnych.

Negatywny wynik testu optymalizacji mobilnej

Ostatnią ze zmian jest wprowadzenie etykiety "Slow" (na razie jej wyświetlanie jest prawdopodobnie w fazie testów, ponieważ zmiany widzą tylko niektórzy internauci) dla stron, które wczytują się wolno, przy czym etykiety te są wyświetlane właśnie w wynikach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych.

Etykiety: Slow

John Mueller podczas piątkowego spotkania na Google+ informował o tym, że tak odległy termin zapowiadanej zmiany wynika z tego, że Google chce dać czas właścicielom stron na to, aby wprowadzili na swoje serwisy odpowiednie zmiany bez zbytniej presji czasu. John dodał również, że brak wersji mobilnej nie będzie karany, a jedynie strony posiadające je otrzymają pewnego rodzaju premie i tym samym będą łatwiej dostępne z poziomu wyników wyszukiwania.

Sam fakt tak długiego rozłożenia w czasie wszystkich wspomnianych tu zmian, a także przygotowania przez Google obszernych poradników na temat mobilnych wersji stron sugeruje, że możemy się spodziewać mocno widocznego wpływu tego czynnika na ranking.