Ostatnimi czasy Google mocno eksperymentuje ze sposobem wyświetlania wyników w swojej wyszukiwarce. Przez ostatnie kilka tygodni byliśmy świadkami dużej ilości testów - od zmiany kolorów linków i reklam po zmiany dot. odstępów pomiędzy serpami.

Najprawdopodobniej w Google zachodzą kolejne poważne zmiany w prezentacji naturalnych wyników wyszukiwania. Jak podaje searchenginejournal.com w wyszukiwarce wdrożone zostały zmiany dot. prezentowanej ilości znaków oraz szerokości wyników wyszukiwania.

O to zrzut prezentujący nowe większe wyniki zawierające dłuższy tytuł i opis składający się z 3 linijek (2 wynik):

rozbudowane wyniki wyszukiwania
Źródło: Ross Hudgens Twitter

Zwiększona została długość tytułów oraz opisów stron. O to co dokładnie się zmieniło:

Wcześniej

Teraz:

długość

długość

meta description: ~160 znaków i 2 linijki wysokości

meta description: ~278 znaków i 3 linijki wysokości

*Dodatkowo zauważyć można, że wyniki są szersze o 40-120px.

Zmiany dotyczące długości tych elementów zauważone zostały już 4 maja, jednak przez większość zostały one odebrane jako kolejny test Google. Obecnie coraz więcej webmasterów oraz osób zajmujących się SEO/SEM informuje o powrocie nowej wersji wyników wyszukiwania. Wygląda na to, że Google po testach A/B zdecydowało się na wdrożenie bardziej rozszerzonego sposobu prezentowania treści w wynikach wyszukiwania. Google nie potwierdziło jeszcze oficjalnie tej zmiany.

Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-titles-and-descriptions-2016/163812/