Dotąd dane dostępne w raporcie skuteczności w Google Search Console były podzielone ze względu na konkretny adres URL. Dlatego jeśli domena posiada osobny adres dla wersji mobilnej np. m.adres-url.pl, wtedy w GSC webmaster ma dwa raporty do sprawdzenia. Do czasu.

Google wyciąga pomocną dłoń i pragnie ułatwić to przez ujednolicenie danych oraz pokazanie połączonych wyników dla strony kanonicznej. W ten sposób osobne strony dedykowane użytkownikom smartfonów lub strony AMP są zsumowane z wynikami ze standardowego adresu np.adres-url.pl. Już teraz domyślnie wyświetlają się ujednolicone dane w raporcie skuteczności. Jednak bez obaw, do poprzedniego widoku można nadal wrócić klikając tam, gdzie wskazuje czerwona strzałka na powyższym obrazku. Poniżej pokazujemy, jak wygląda różnica w danych:

(screeny ze strony https://webmasters.googleblog.com/2019/02/consolidating-your-website-traffic-on.html)

Oprócz uproszczenia powodem zmiany jest również fakt, że rozwiązuje to problem błędów w raporcie skuteczności dla stron AMP i dla wersji mobilnej (te dane dublowały się w wynikach raportu skuteczności dla adresu kanonicznego).

Obecnie można sprawdzić obie wersje raportu. Lecz 10 kwietnia 2019 nastąpi nieodwracalne przejście na jeden, nowy widok, połączonych już danych.

 

 

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2019/02/consolidating-your-website-traffic-on.html