Podczas hangoutu z Johnem Muellerem padło pytanie o stronę z nałożonym filtrem, którą to właściciel chciał przekierować na nowy adres. Jeden z uczestników rozmowy zapytał o sytuację, w której planuje przekierować (za pomocą 301) zafiltrowaną domenę na domenę konkurencji, pytając, czy w ten sposób jej zaszkodzi.

Zdaniem Johna Muellera, nie ma takiej możliwości. Wyszukiwarka Google bierze bowiem pod uwagę, czy strona jest faktycznie przenoszona na inny adres, czy też przekierowanie prowadzi do istniejącej już strony. W drugim przypadku, kara jego zdaniem nie zostanie przeniesiona.

Cytując Johna:

We’ve seen this kind of situation a lot in the past where people have a penalty or something like that and they will try to redirect that domain to some competitor or someone they don’t like. That is something our algorithms pick up on. So that is something where especially if we see that you’re trying to redirect something problematic to an existing running website then we’d kind of understand thats probably not meant in a way to kind of combine these web sites into one bigger website.

We try to differential between situations where you’re moving to a new domain, from situations where someone is just redirecting to an existing domain.

Pełna, anglojęzyczna relacja z materiału jest dostępna pod adresem https://www.seroundtable.com/google-redirect-penalty-19872.html