Na blogu dedykowanym małym przedsiębiorstwom (https://smallbusiness.googleblog.com/2017/06/fast-mobile-sites-get-more-customers.html) Google namawia do skorzystania z nowych funkcji narzędzia Test My Site, które służy do badania prędkości wczytywania strony na urządzeniach mobilnych.

Autor tekstu podkreśla (powołując się na badania wewnętrzne i przytaczając prawdziwą historię pewnej firmy), że w przypadku urządzeń mobilnych, prędkość wczytywania jest niezwykle ważna i ma ona bezpośrednie przełożenie na zyski osiągane przez Twoją firmę. Potencjalni klienci nie chcą długo czekać, aż strona się załaduje. Według badań Google 50% użytkowników oczekuje czasu ładowania krótszego niż 2 sekundy. Jeśli zatem Twoja strona wolno się wczytuje, istniej spore ryzyko, że odwiedzający porzuci ją na rzecz strony konkurencji, która być może lepiej zadbała o optymalizację pod kontem odwiedzin mobilnych.

Wyniki badania w Test My Site to informacja o:

  • prędkości wczytywania Twojej strony na urządzeniach mobilnych,
  • ilości odwiedzających, których możesz tracić, ze względu na długość czasu ładowania,
  • o tym jak wypadasz na tle konkurencji w swojej branży,
  • co zrobić, aby Twoja strona była szybsza (indywidualny mail wysyłany, po kliknięciu Get my free report i podaniu adresu)*.

*Do nas ten report trafił już po 5 minutach od wykonania testu.

Rezultaty osiągnięte przez SeoStation powyżej. A jak wypadła w teście Twoja strona?