W tym miesiącu wybraliśmy i skomentowaliśmy dla Was 2 najciekawsze pytania związane z pozycjonowaniem, które pojawiły się w sieci w ostatnim miesiącu oraz jedną bardzo ciekawą dyskusję na temat działania Pingwina w wersji 4.0.

1 pytanie

Na jednym z popularnych for internetowych padło pytanie na temat stosowania i korzystania z narzędzia Disavow Tool. Użytkownik zapytał o to czy korzystanie z narzędzia Disavow Tool może być źle odbierane przez Google i wpływać negatywnie na ranking serwisu. Ewentualnie czy zwiększać monitoring tego serwisu przez zespół Google?

Odpowiadając na główne pytanie, SEO-wcy w większości twierdzili, że korzystanie z Disavow Tool nie ma negatywnego wpływu na pozycje serwisu oraz że nie zachodzi żadna korelacja pomiędzy korzystaniem z Disavow Tool a spadkami pozycji – no chyba, że zrzekniemy się niewłaściwych linków…

Wraz ze wprowadzeniem Disavow Tool, w sieci zaczęły pojawiać się informacje mówiące o tym, że częste umieszczanie tych samych domen w pliku disavow przez różne serwisy, może prowadzić do oflagowania wskazanych domen i wyzerowania ich mocy. Całkiem możliwe jest, że domeny, które regularnie pojawiają się w plikach disavow mogą być flagowane i ręcznie moderowane przez zespół Google.
(W ostatnim akapicie znajdziecie najnowsze doniesienia dot. stosowania Disavow Tool w perspektywie Pingwina 4.0).

2 pytanie

Czy zbanowana domena może przyczynić się do usunięcia wizytówki w mapach z wyników wyszukiwania? Dodajmy, że domena zbanowana nie pojawia się zupełnie w Google.

Początkowo SEO-wcy przewidywali, że wizytówka spięta ze zbanowaną domeną pozostanie w wyszukiwarce Google – miało to pewną logikę, gdyż pomimo połączenia domeny z wizytówką w mapach, Miejsca Google wydają się być niezależną usługą. W toku dyskusji pojawił się link do problemu jednego z użytkowników, który przedstawiał sytuację, w której po podpięciu wizytówki do zbanowanej domeny doprowadziło do usunięcia wizytówki z wyników Google.

Oznacza to, że podpięcie zbanowanej domeny / ban domeny w Google może przyczynić się również do usunięcia wizytówki w mapach Google.

Dyskusja na temat pingwina na Facebooku

Barry Schwartz w jednym ze swoich postów poruszył temat nowego Pingwina w wersji 4.0, określając go jako najlepszy update ze wszystkich dotychczasowych pingwinów. Oznaczył przy tym w  swoim poście Garrego Illyesa. Nieoczekiwanie ten drugi wypowiedział się w komentarzu i udzielił odpowiedzi na kilka dodatkowych pytań.

Garry zdradził, że nowa wersja algorytmu kładzie spory nacisk na pozbycie się efektów spamowego linkowania (zarówno pozytywnego jak i negatywnego) w czasie rzeczywistym. Strona nie będzie już całościowo karana za linki niskiej jakości, ponieważ algorytm ma je samodzielnie wykryć i zignorować ich moc dla każdej podstrony z osobna. Garry dodał, że nowa wersja pingwina wprowadza dużo mniejszy nacisk na korzystanie z narzędzia Disavow Tool.

Dzięki automatycznemu wykrywaniu i ocenianiu linków, korzystanie z Disavow Tool nie będzie konieczne – ale nadal można go używać jeśli chcemy „pomóc” Google. Garry zaznaczył jednak, że zespół do spraw spamu nadal funkcjonuje, a w przypadku gdy przyłapią kogoś na ciągłym pozyskiwaniu spamowych linków to otrzyma on karę ręczną.