Google Ads Policy Team ponownie poruszyło sprawę cookies. Tzw. ciasteczka pozwalają na rejestrowanie działań użytkowników na stronach internetowych, gromadzenie informacji o ich lokalizacji, a także preferencjach - co wykorzystywane jest do wyświetlania im reklam o odpowiedniej, spersonalizowanej treści.

cookies

Już kilka lat temu głośno było o wymaganiach, dotyczących informowania użytkowników o plikach cookies. Teraz mamy powtórkę - a to za sprawą przepisów Unii Europejskiej. Prawo ma jednak sięgnąć daleko poza Unię i objąć cały świat, zgodnie z przepisami bowiem każdy właściciel strony internetowej powinien sprawdzić czy jego witrynę odwiedzają mieszkańcy Wspólnoty i dostosować swój serwis do prawa unijnego.

Google Ads Policy Team rozesłało w związku z powyższymi ustaleniami UE specjalny mailing informujący o zmianach, które trzeba wcielić w życie do 30-ego września bieżącego roku. Każdy użytkownik strony powinien mieć wgląd do informacji o tym, jakie dane o nim gromadzi serwis i do jakich celów je wykorzystuje.

Google postanowiło wyjść na przeciw potrzebom webmasterów i zamieściło specjalną "ściągę", która pozwala na zorientowanie się co dokładnie powinno znaleźć się w komunikacie wyświetlanym w witrynie, a informującym właśnie o ciasteczkach. Wskazówki dostępne są pod adresem http://www.cookiechoices.org.

 

źródło: https://www.seroundtable.com/google-adsense-eu-cookie-law-20661.html