18 lipca dokonana została ostatnia aktualizacja wytycznych Google dotyczących działań off-site, tj. link buildingu, co zauważył i opisał już Artur Strzelecki z Silesia SEM.

Zgodnie z poprzednią wersją wytycznych, negatywny wpływ na widoczność serwisu w Google mogły mieć:

  • płatne linki pozycjonujące, w tym wymiany na zasadzie podarowania darmowego produktu w zamian za recenzję z linkiem;
  • nadmierne wymiany linków;
  • linkowanie do stron słabej jakości;
  • tworzenie serwisów partnerskich z linkami do strony docelowej;
  • korzystanie z narzędzi automatyzujących proces zdobywania linków.

Jako przykłady linków naruszających wytyczne jakościowe Google podano m.in.:

  • linki w treści;
  • linki w widgetach;
  • linki w stopkach oraz podpisach na forach i blogach.

Po przykładach widać, że dotyczą one linków z mocno zoptymalizowanymi anchorami, które nawet dla przeciętnego internauty wyglądają sztucznie. Również aktualna wersja zasad Google mocno podkreśla zarówno dużą skalę działań, jak i przeoptymalizowane linki, podając jako przykład działań naruszających wytyczne następujące, niewymienione wcześniej działania:

  • artykuły sponsorowane;
  • wpisy gościnne;
  • informacje prasowe;

przy założeniu, że ich ilość jest duża i zawierają one zoptymalizowane pod kątem SEO linki. Warto w tym miejscu nadmienić, że według wyników jednej z ankiet opublikowanych ostatnio w serwisie Moz.com, to właśnie wpisy gościnne są wśród ankietowanych najczęściej wykorzystwanymi metodami link buildingu.

Najczęstsze metody zdobywania linków

Aktualna wersja zasad Google dotyczących pozyskiwania linków znajduje się w tym wpisie.