BrandleW pracy seowca możemy wykorzystywać nie tylko narzędzia stricte SEO, ale także wspomagać się narzędziami marketingowymi. Część z nich opisałam już we wpisie o pozyskiwaniu linków ze wzmianek o marce, a dzisiaj czas na Brandle, który umożliwia prowadzenie i monitorowanie działań promocyjnych na forach, blogach i innych serwisach. We wpisie skupię się na samych forach.

Fora dyskusyjne są jednym ze źródeł wykorzystywanych zarówno do promocji, jak i do pozyskiwania linków. Nic dziwnego – to one gromadzą mnóstwo osób zainteresowanych tą samą tematyką, to na nich toczą się dyskusje, w których mogą padać m.in. pytania o informacje bądź oferty dostępne na naszych stronach. Szkoda nie wykorzystać takiej okazji tym bardziej, jeśli nie musimy czekać na pytania o produkty z naszej oferty, aby włączyć się do rozmowy. Warto systematycznie udzielać pomocy innym użytkownikom, realizując przy tym jednocześnie 2 cele:

  • prezentacja siebie w roli eksperta z danego tematu (np. dobór sprzętu RTV);
  • promowanie marki, z którą jesteśmy związani (np. sklep ze sprzętem RTV).

Raz na jakiś czas z pewnością pojawi się okazja do odesłania do strony z treści wypowiedzi, natomiast w pozostałych przypadkach ruch i korzyści SEO uzyskujemy ze stopek pod wpisami.

W jaki sposób w takich kampaniach może pomóc Brandle?

  • posiada bazę miejsc z informacjami na temat możliwości zamieszczania linków, w tym pozycjonujących;
  • umożliwia zgłaszanie dodanych postów na bieżąco, co pozwala na systematyczne śledzenie postępów kampanii;

Dodanie nowego posta w Brandle

  • automatycznie pobiera i odświeża kilkukrotnie treść zgłoszonych wypowiedzi oraz znajdujące się w nich odnośniki;

Podgląd postów w Brandle

  • jednym kliknięciem pozwala na pobranie listy pozyskanych linków w formacie CSV (zakładka „Posty”, link pod tabelą „Pobierz linki do postów”);

Eksport linków

  • automatycznie oznacza rodzaj linków (dofollow lub nofollow) i pobiera te informacje do tabeli oraz raportu PDF;
  • tworzy wykresy aktywności i tabele, w tym tabelę ze stronami docelowymi oraz pozyskanymi linkami (zrzut poniżej).

Tabela z linkami w Brandle

To najważniejsze opcje narzędzia, które powinny zainteresować każdego seowca.

Jak zatem rozpocząć kampanię?

Wystarczy założyć konto na tej stronie, a po zalogowaniu kliknąć w przycisk „Utwórz kampanię”. Na poniższym obrazku znajdują się przykładowe ustawienia kampanii.

Ustawienia kampanii w Brandle

Wyjątkowo istotny jest opis kampanii dostępny w 2 kroku, w którym podajemy szczegóły kampanii. To właśnie na tym będą się opierać wykonawcy.

Ustawienia kampanii w Brandle

Kolejne ustawienia to wybór miejsc dyskusji, wybór klienta (nie jest wymagany) oraz wykonawców, których w bazie Brandle jest aktualnie 113 (to liczba aktywnych wykonawców, którzy systematycznie korzystają z serwisu i przyjmują nowe zlecenia). Po akceptacji zaproszenia do kampanii, wykonawcy zaczynają ją realizować zgodnie z założeniami i systematycznie zgłaszają posty, które od razu są dostępne w panelu. Wy z kolei macie od razu wgląd w pełne statystyki, wykresy i tabele. W przypadku zastrzeżeń do treści wypowiedzi, można ją oznaczyć jako błędną oraz wysłać do wykonawcy informację na ten temat. Praca wykonawców jest systematycznie weryfikowana przez zespół serwisu i mocno zachęcam do tego, aby zwracać uwagę na nasze oznaczenia, a także oceny zleceniodawców. 

O czym pamiętać realizując kampanie na Brandle i nie tylko

  • z treści postów NIE linkujmy anchorami EMA – czy obserwując zupełnie naturalne dyskusje prowadzone przez użytkowników, którzy nie mają pojęcia o SEO, widzieliście w ich postach linki EMA? Z pewnością naturalnie nie wygląda pytanie w stylu „Chciałbym zlecić pozycjonowanie strony internetowej. Możecie kogoś polecić?” z linkiem w miejscu najważniejszych słów kluczowych i nie liczcie na to, że nikt się nie zorientuje, że taki post to zwykły spam. Działanie, które uważam za uzasadnione, to co najwyżej zacytowanie fragmentu artykułu i odesłanie do niego przez link opatrzony anchorem z pełnym tytułem wpisu, bo to akurat wpłynęłoby na czytelność posta i jasną informację na temat tego, czego dotyczy podlinkowany materiał. W pozostałych przypadkach nie ulegajmy pokusie, tylko zamieszczajmy linki w postaci czystego URLa albo brandu;
  • ze stopek linkujmy ostrożnie – stopki doklejane automatycznie pod każdym postem na forum są moim zdaniem miejscem, w którym od czasu do czasu można sobie pozwolić na link EMA. Nie powiem jednak, jaki procent powinny one stanowić biorąc pod uwagę posiadanie kont na wielu forach, ponieważ do tego potrzebne jest wyczucie i analiza ogólnego profilu linków. Bezpieczniej będzie postawić głównie na anchory brandowe lub mieszane (brand + słowo kluczowe, brand + test zachęcający do kliknięcia, a zawierający słowa kluczowe), w szczególności w kampaniach, w których wykonawcy wypowiadają się w naszym imieniu, tj. w imieniu prowadzonego przez nas sklepu czy firmy;
  • realizujmy kampanie z głową – od dłuższego czasu staram się podkreślać w swoich wpisach, jak ważne jest kompleksowe podejście do tematu przez łączenie ze sobą różnych działań promocyjnych, które w mniejszym bądź większym stopniu wpłyną na pozycje w wyszukiwarkach. Również tym razem namawiam do tego, aby efektem zrealizowanej kampanii nie były wpisy, po których na pierwszy rzut oka widać, że ich celem było tylko pozostawienie linka pozycjonującego. Kampanie powinny być realizowane z głową, w taki sposób, jakbyśmy pod każdą wypowiedzią podpisywali się imieniem i nazwiskiem. Tylko w ten sposób unikniemy irytowania użytkowników i administratorów forów, i tym samym usuwania naszych postów bądź znajdujących się w nich linków. Im wyższa jakość zrealizowanej kampanii, tym więcej korzyści dla nas – korzyści to nie tylko linki, ale także wspomniany już ruch, który ma szansę dobrze konwertować. A przede wszystkim – to działania budujące markę, podczas gdy wrzucanie linków gdzie popadnie przyniesie skrajnie odmienny efekt.

 

Zachęcam Was również do zadawania pytań w komentarzach, a w przypadku gdy dotyczą one kwestii technicznych czy indywidualnych ustawień kampanii – do kontaktu przez formularz na stronie serwisu.