Cześć! 

Nadszedł czas na podsumowanie wydarzeń z branży SEO z kwietnia 2025:

2 kwietnia 2025  Danny Sullivan ponownie zapewnił na platformie X, że Google nie stosuje osobnego algorytmu zwiększającego pozycje dużych marek tylko dlatego, że są rozpoznawalne. Podkreślił, iż sygnały reputacji są wplecione w standardowe kryteria, a nie w oddzielny „brand boost”. W społeczności ponownie rozgorzała dyskusja o realnym wpływie autorytetu domeny.

3 kwietnia 2025 Zaledwie tydzień po zakończeniu marcowego core update’a narzędzia monitorujące pokazały gwałtowny skok wahań pozycji. Barry Schwartz odnotował, że fluktuacje były nawet silniejsze niż podczas samego wdrażania update'u. Google nie potwierdziło żadnej nowej aktualizacji. https://www.seroundtable.com/google-april-ranking-volatility-39172.html

7 kwietnia 2025 John Mueller stwierdził, że znaczniki hreflang wskazujące na adresy przekierowane 301 nie powinny powodować problemów z indeksacją językowych wersji strony. Dodał jednak, że warto automatyzować aktualizację tagów, by docelowo eliminować przekierowania. 

8 kwietnia 2025 Dane Ziptie, Semrush i innych wskazały, że udział AI Overviews w wynikach skoczył z kilku do ponad 20 % zapytań. Wszystkie trackery zgadzały się, że widoczność funkcji rośnie z  tygodnia na tydzień. Google milczy, ale SEO‑wcy mówią o „nowej normalności” w SERP‑ach. https://www.seroundtable.com/google-search-showing-more-ai-overviews-39194.html

10 kwietnia 2025 W sieci po raz kolejny informowano o dużych wahaniach stabilności wyników wyszukiwania. To druga fala zmian w ciągu tygodnia. Google nie wydało komentarza – branża uznała to za „nieoficjalny update”. https://www.webmasterworld.com/google/5119617-3-30.htm

14 kwietnia 2025 W X'ie pojawiło się doniesienie o bugu snippetu produktowego, który powodował niewyświetlanie pierwszego obrazka w tym elemencie. 

15 kwietnia 2025 John Mueller przypomniał na Bluesky, że strukturalne dane służą tylko wzbogaceniu wyników, a nie rankingowi. Doradził używać ich wyłącznie wtedy, gdy strona kwalifikuje się do obsługiwanych feature’ów. Ostrzegł też przed mitami o rzekomym „dopalaniu” pozycji przez schema. 

(All of the following isn't new, hence the meme.) Structured data won't make your site rank better. It's used for displaying the search features listed in developers.google.com/search/docs/... . Use it if your pages map to & are appropriate for any of those features.

— John Mueller (@johnmu.com) 13 kwietnia 2025 08:00

15 kwietnia 2025 Niemiecka spółka ActMeraki i europejskie organizacje wydawców złożyły w KE skargę na spam‑policy Google. Zarzucają, że ręczne kary za „parasite SEO” są nieprzejrzyste i uderzają w media. Google odpowiada, że broni jakości wyszukiwania. https://www.reuters.com/technology/googles-spam-policy-hit-by-eu-antitrust-complaint-german-media-company-2025-04-15/

17 kwietnia 2025 John Mueller ocenił propozycję pliku LLMs.txt jako mało użyteczną, porównując ją do wycofanego tagu keywords. Stwierdził, że Google już zna treści witryn, więc dodatkowy plik niewiele zmieni. Wypowiedź ostudziła entuzjazm części branży. https://www.searchenginejournal.com/google-says-llms-txt-comparable-to-keywords-meta-tag/544804/

22-23 kwietnia 2025 Większość narzędzi do badania stabilności serpów zanotowała rekordowe skoki 22 i 23 kwietnia, potwierdzone licznymi relacjami o 40–50 % spadkach ruchu. To już czwarty niepotwierdzony epizod w miesiącu. https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-volatility-39292.html

23 kwietnia 2025 Google ogłosiło, że oznaczenie wprowadzone w czasie COVID‑19 przestanie być obsługiwane 31 lipca 2025. Zaleciło usunięcie markupów, bo nie będą już wyświetlane w SERP‑ach. Decyzja wpisuje się w porządkowanie rzadko używanych rozszerzeń. https://developers.google.com/search/docs/appearance/structured-data/special-announcements

25 kwietnia 2025 John Mueller nazwał streamowanie obrazów „świetnym sposobem, by uniemożliwić wyszukiwarkom ich znalezienie”. Osadzone pliki ładowane skryptem nie są pobierane przez Googlebot‑Image. Zalecane są klasyczne formaty JPG/PNG. 

It's a great way to prevent your images from being found through search engines.

— John Mueller (@johnmu.com) 22 kwietnia 2025 08:53

28 kwietnia 2025 Użytkownicy Google Search Console zgłaszali, że dane z narzędzia zatrzymały się na 22 kwietnia. Co ciekawe problem występował tylko w przypadku korzystania z API, aktualne dane nie były więc widoczne w Big Query czy Looker Studio. https://www.seroundtable.com/google-search-console-api-stuck-39315.html

30 kwietnia 2025 Google zaktualizowało wytyczne Search Quality Rater Guidlines.Nowa wersja precyzuje definicję „najniższej jakości” i rozbudowuje odniesienia do contentu generowanego AI. Zmiany odzwierciedlają tezy z konferencji SCL – nacisk na unikalną wartość i przeciwspamowe wytyczne. 
https://static.googleusercontent.com/media/guidelines.raterhub.com/en//searchqualityevaluatorguidelines.pdf