Narzędzie proste, skuteczne i uniwersalne, wykorzystywane w działaniach CM i SEO. Właśnie taka jest Platforma WhitePress, której skondensowany opis prezentujemy poniżej.

Podstawy i start

Platforma pośrednicząc w kontakcie między wydawcami i reklamodawcami stwarza możliwość publikacji eksperckich artykułów gościnnych i artykułów sponsorowanych. Oba rodzaje artykułów mogą być promowane metodą CPC, dzięki integracji platformy z ContentStream. Ponadto WhitePress zajmuje się tworzeniem treści contentowych, artykułów czy infografik.

Do rozpoczęcia korzystania z platformy, potrzebne jest konto użytkownika. Założymy je klikając w opcję „Rejestracja”, znajdującą się w górnym panelu strony.

Platforma WhitePress.pl

W trakcie rejestracji wybieramy jeden z trzech dostępnych rodzajów konta: wydawca, reklamodawca lub konto łączone.

Konto łączone na WhitePress.pl

Jedną z najistotniejszych zakładek w koncie użytkownika jest „Kasa”. W zależności od rodzaju konta, które wybraliśmy funkcje „Kasy” będą się różnić.

Dla wydawcy „Kasa” to możliwość wypłacania zarobionych środków. Natomiast reklamodawca może w tym miejscu zasilić swoje konto na poczet przyszłych zakupów.

WhitePress obsługuje również klientów zagranicznych oraz niebędących płatnikami VAT.

Pozornie tacy sami

Na pierwszy rzut oka konta wydawcy i reklamodawcy, wydają się być bliźniaczo podobne. To jednak pozory, gdyż oba konta oferują funkcje, w większości różniące się od siebie, dopasowane do profilu wybranego podczas rejestracji.

·         Dla wydawców

Wydawca w platformie WhitePress to właściciel dobrego jakościowo portalu lub bloga. Każda nowa strona przed dodaniem do systemu jest weryfikowana, a wydawca podaje szczegółowe informacje o niej, dotyczące m.in. tematyki i ruchu na stronie.

Każdy serwis jest oceniany przez redakcję WhitePress. Akceptowane nie są  serwisy nieaktualizowane, zaśmiecone płatnymi lub agresywnymi linkami. Podczas oceny serwisu brany pod uwagę jest wygląd, poziom publikowanych tekstów i widoczność serwisu w wyszukiwarce Google. Analizowane są także podstawowe wskaźniki SEO. Chcąc dodać swoją stronę do platformy, po zalogowaniu do konta użytkownika, należy wybrać opcję „Dodaj portal”, a następnie uzupełnić informacje na temat swojej strony.

WhitePress.pl dla wydawców

Po pozytywnej weryfikacji strona staje się widoczna dla potencjalnych klientów. Jeżeli reklamodawca zdecyduje się na publikację artykułu płatnego na portalu wydawcy, to informacja o tym zostaje przekazana za pomocą powiadomień w panelu i drogą mailową.

W celu umieszczenia artykułu na wybranej przez reklamodawcę stronie, można pobrać kod HTML, dzięki któremu opublikowane zostaną odpowiednio sformatowane treści lub czysty tekst. Po publikacji należy dodać w panelu link do artykułu (adres URL) w celu sprawdzenia jego zgodności z wytycznymi klienta.

Wydawca może odmówić publikacji artykułu. Ma do tego prawo jeżeli tekst nie spełnia  warunków jakościowych lub odbiega od tematyki strony.

Inne zasady obowiązują w przy publikacji eksperckich artykułów gościnnych. Artykuły te charakteryzują się wysokim poziomem merytorycznym i ich publikacja nie wiąże się z zarobkiem wydawcy. W ten sposób wydawca pozyskuje wartościowe treści dla swojego serwisu. Wydawca sam wybiera z bazy artykułów tekst, który umieści na swojej stronie.

Dla reklamodawców

Reklamodawcą jest osoba lub firma, zlecająca publikowanie, promowanie treści przy pomocy artykułów sponsorowanych lub eksperckich artykułów gościnnych.

Artykuł sponsorowany to tekst na dowolny temat. Jego treść może być obiektywna lub reklamowa. Tekst tego typu powinien składać się z minimum 2000 znaków, oprócz tego może posiadać nie więcej niż dwa naturalnie umieszczone linki do strony reklamodawcy.

Treść artykułu sponsorowanego można stworzyć samemu lub zlecić redakcji WhitePress.

Chcąc wybrać portal na którym artykuł zostanie opublikowany należy wybrać opcję „Zobacz portale”. W tym miejscu znajdują się wszystkie współpracujące z platformą serwisy z wyjątkiem portali Premium. Dostępu po listy portali Premium udzielana redakcja platformy.

Na liście portali znajdują się najważniejsze informacje na temat stron, takie jak statystki ruchu, wskaźnik PageRank i wskaźniki SEO. Listę można filtrować w dowolny sposób, korzystając z bogatego zestawy filtrów.

Istotnym elementem listy portali są gwiazdki w kolumnie „Śledzenie ruchu”. Pokazują one odsłony opublikowanych wcześniej artykułów na danej stronie.

Śledzenie ruchu na stronach wydawców

Każda wybrana oferta dodawana jest do „Koszyka publikacji”. W koszyku, może znajdować się tylko jedna oferta publikacji na danej stronie.

Koszyk publikacji

Po wybraniu opcji „Zamów publikacje”, wyświetla się podsumowanie zamówienia. W tym miejscu można dokonać ostatnich edycji koszyka oraz ustalić termin publikacji tekstu. Ostatnim krokiem jest wybór opcji „Złóż zamówienie”.

Po zamówieniu publikacji, ich status jest dostępny i na bieżąco aktualizowany w panelu.

Ekspercki artykuł gościnny to tekst o długości minimum 3000 znaków o wysokiej jakości merytorycznej. Artykuł tego typu jest obiektywny i nie zawiera treści reklamowych. W tekście można w naturalny sposób umieścić linki np. w stopce autorskiej lub cytując wypowiedź. Ekspercki artykuł gościnny jest dobrym rozwiązaniem dla działań content marketingowych i e-PR.

Podobnie jak w przypadku artykułów sponsorowanych, treść eksperckiego artykułu gościnnego można stworzyć samemu lub zlecić jej napisanie dziennikarzom współpracującym z WhitePress. W momencie gdy tekst jest gotowy określamy jakie warunki musi spełniać portal, który może pobrać tekst do publikacji. Wskazujemy m.in. tematykę, PR strony czy ilość UU. Wszyscy wydawcy spełniający podane wymagania, są informowani o pojawieniu się nowego artykułu w bazie, skąd jeden z nich może go pobrać i opublikować.

Promowanie treści

Platforma WhitePress jest zintegrowana z ContentStream. Oznacza to, że w łatwy i szybki sposób można promować swoje treści – wewnętrze i zewnętrzne – metodą CPC. Promocja tekstu to zakup konkretnej liczby jego odsłon.

Promowanie treści z ContentStream

Tworząc kampanię dla artykułu należy określić:

- kategorię tematyczną

- tytuł

- lead – krótki opis artykułu

- URL

- zdjęcie

- ilość zamawianych odsłon

Tworzenie kampanii

Zatwierdzanie kampanii promowania artykułu

Kampania rozpoczyna się po zaakceptowaniu jej przez redakcję WhitePress.

Instrukcja WhitePress w PDF.

https://www.whitepress.pl/userfiles/_CMS_/instrukcja-whitepress.pdf